Ugrás a tartalomra

SEO-keresőoptimalizálás

Mire figyeljünk a webáruház megtervezése során?

A SEO elemző programok számos adatot szolgáltatnak a felhasználók részére, ám ezek között néha akad olyan adat is, amely teljesen felesleges a keresőoptimalizálás szempontjából. Épp a napokban jelent meg egy hír a szöveg/kód arány jelentőségéről. A szöveg/kód arány a weboldalak HTML kódjának és az oldalon megjelenő tartalomnak a mennyiségére utal. A legtöbb SEO elemző program erről az arányról is szolgáltat információt, de a keresőoptimalizálás szempontjából ez teljesen lényegtelen.

A keresőoptimalizálás típusai és jelentősége

Az online marketing egyik legjelentősebb fegyvere a kereső optimalizálás. Ez a módszer igen összetett és nagyon hatékony megoldást nyújt a webáruházak népszerűségének és egyben a bevételének növelésére. Sokan úgy gondolják, hogy a kereső optimalizálás, vagy röviden SEO (az angol Search Engine Optimization kifejezésből) csupán a link építésből áll.

Mitől lesz sikeres egy webáruház?

A webáruház elkészítése és a termékek feltöltése csak egy a sok fontos feladat közül, ha az online marketing világában szeretnénk tevékenykedni. Nem dőlhetünk kényelmesen hátra a karosszékben, hiszen a vásárlók nem fogják maguktól megtalálni a webáruházat, ha nem reklámozzuk eléggé. Számos módszert választhatunk a webáruházunk népszerűségének növelésére.

Rangsorolási szempont lett az SSL tanusítvány (https protokoll) a google kereső találati listáján

Az SSL tanusítvány használata kifejezetten előnyös azok számára, akiknek szempont a google kereső találati listáján elért helyezésük, ugyanis egy ideje beépült a google algoritmusába, tehát a kereső figyelembe veszi a webáruház az SSL meglétét, és ez szempont lett a találatok rangsorolásánál.

Készíttessünk, vagy béreljünk mobilbarát webáruházat! De mit jelent ez?

Felmérések szerint egyre többen használnak okostelefont, amikor online vásárolnak, illetve rákeresnek egy őket érdeklő termékre egy webáruházban. Ezért a Google úgy döntött, hogy a mobilbarát oldalakat más algoritmus szerint kezeli. 2014-ben bevezette a „mobilbarát” címkét*. 2017-ben azonban megszüntette, mivel Google mobil találati listáján már a találatok 85%-a mobilbarát. Ez nem jelenti a mobil algoritmus eltűnését, a mobilbarát jelleg továbbra is rangsorolási tényező maradt.

Amit a webáruház üzemeltető is megtehet oldala keresőoptimalizálásáért 2. rész

Tehát a Kolibri nem más, mint a Google által generált algoritmus Régen az számított ideálisnak, ha a kulcsszavak aránya 2 és 11 százalék közé esett, ma már azonban nem érdemes számolgatni, - azért túlzásba vinni nem ajánlatos - inkább: igyekezni kell a leírásokban minél változatosabban, variációban körülírni termékeink tulajdonságait,...

Amit a webáruház üzemeltető is megtehet oldala keresőoptimalizálásáért. 1 rész

Ma már a Google nem csak a beírt kereső szavakat veszi figyelembe és azok alapján listázza a találatokat, hanem úgynevezett Kolibri algoritmust állít fel, ami azt jelenti, hogy a Google megpróbálja értelmezni is a kereséseket, hogy jobb válaszokat adjon az összetett kérdésekre. Ez azt jelenti tehát, hogy nem elég, ha csak a kulcsszavakra koncentrálsz, de fontos, hogy minél több minőségi szöveget jeleníts meg az oldaladon.

12 egyszerű linképítési tipp webáruházak számára

A weboldalak közül a webáruházaknak van a legnehezebb dolguk a természetes linkgyarapodás tekintetében. Mivel a legtöbb ilyen oldal nem rendelkezik megfelelő tartalommal, így vajmi kevés az esélye, hogy a látogatók belinkeljék az oldalt. Ami még rosszabb, ha az online áruház tulajdonosa linkcserére kér fel egy másik oldalt, gyakran elutasítják a felkérést a weboldal tartalomszegény és „üzlet ízű” jellege miatt.

21. századi online értékesítés: keresőoptimalizált webáruház készítés

A webáruház készítés különleges téma, mert a siker nagyban múlik azon, milyen rendszerre, milyen motorra épül az értékesítés, mennyire használható. A használhatóság pedig kétirányú. Elsősorban a felhasználó felé kell egyértelműnek, kényelmesnek, könnyen használhatónak lennie, másrészről, hogy a kereső is fel kell tudja térképezni. Ha egy webáruház nem optimalizálható, az súlyos hiba, mert ha a kereső nem látja a webáruházat, akkor a látogatók is kevés sikerrel találják majd meg. Így szinte kényszerűen arra vagyunk utalva, hogy partnerként viszonyuljunk a Google-hoz!
Feliratkozás a következőre: SEO-keresőoptimalizálás