Ugrás a tartalomra

SEO-keresőoptimalizálás

Mit tehetünk azért, hogy webshopunk előkelőbb helyet foglaljon el a Google találati listájában

Számos oka lehet annak, hogy weboldalunk hátrébb helyezkedik el a Google találati listájában, mint amilyen pozíciót szeretnénk. Pl.:alacsony minőségű tartalom, SEO-optimalizálás hiánya, nem megfelelő webdesign, nem mobilbarát az oldalunk, lassú az oldal betöltése. Ha javítunk ezeken, a Google találati listájának előre lendítése akkor is időbe telhet, és nem lehet garantálni a sikerét. Azonban ha betartja ezeket a lépéseket, akkor nagyobb esélye van arra, hogy az oldala jobban teljesít a Google keresőjében.

Miért fontos a tartalom egy webáruház esetében

A részletes termékleírások azért fontosak egy webáruházban, mert az online vásárlás során a vásárlók nem tudják megfogni, megnézni vagy ki próbálni a termékeket, így a döntésüket nagyrészt a termékleírások alapján hozzák meg. A tartalomnak kiemelt jelentősége van a webáruházak esetében a Google szempontjából is. Ha a webáruház rendszeresen publikálja az értékes és releváns tartalmat, akkor növelheti a látogatók számát, javíthatja a Google rangsorolási pozícióját és növelheti az online jelenlétét.

Így növeld webáruházad bevételét képek, fotók megfelelő használatával

A webshopokban történő vásárlás szinte minden esetben nagy mértékben támaszkodik a termék fotókra. Az online térben nincs lehetőséged kézbe venni, megtapogatni, felpróbálni, megszagolni a terméket, a száraz leíráson kívül szinte teljes mértékben csak a fotókra támaszkodhatsz. Ez a tényt a nemzetközi kutatások is alátámasztják, amelyek szerint online vásárlásaink során több, mint 90%-ban a termék vizuális megjelenésére támaszkodunk, semmint az egyéb információkra.

Mire figyeljünk a webáruház megtervezése során?

A SEO elemző programok számos adatot szolgáltatnak a felhasználók részére, ám ezek között néha akad olyan adat is, amely teljesen felesleges a keresőoptimalizálás szempontjából. Épp a napokban jelent meg egy hír a szöveg/kód arány jelentőségéről. A szöveg/kód arány a weboldalak HTML kódjának és az oldalon megjelenő tartalomnak a mennyiségére utal. A legtöbb SEO elemző program erről az arányról is szolgáltat információt, de a keresőoptimalizálás szempontjából ez teljesen lényegtelen.

A keresőoptimalizálás típusai és jelentősége

Az online marketing egyik legjelentősebb fegyvere a kereső optimalizálás. Ez a módszer igen összetett és nagyon hatékony megoldást nyújt a webáruházak népszerűségének és egyben a bevételének növelésére. Sokan úgy gondolják, hogy a kereső optimalizálás, vagy röviden SEO (az angol Search Engine Optimization kifejezésből) csupán a link építésből áll.

Mitől lesz sikeres egy webáruház?

A webáruház elkészítése és a termékek feltöltése csak egy a sok fontos feladat közül, ha az online marketing világában szeretnénk tevékenykedni. Nem dőlhetünk kényelmesen hátra a karosszékben, hiszen a vásárlók nem fogják maguktól megtalálni a webáruházat, ha nem reklámozzuk eléggé. Számos módszert választhatunk a webáruházunk népszerűségének növelésére.

Rangsorolási szempont lett az SSL tanusítvány (https protokoll) a google kereső találati listáján

Az SSL tanusítvány használata kifejezetten előnyös azok számára, akiknek szempont a google kereső találati listáján elért helyezésük, ugyanis egy ideje beépült a google algoritmusába, tehát a kereső figyelembe veszi a webáruház az SSL meglétét, és ez szempont lett a találatok rangsorolásánál.

Készíttessünk, vagy béreljünk mobilbarát webáruházat! De mit jelent ez?

Felmérések szerint egyre többen használnak okostelefont, amikor online vásárolnak, illetve rákeresnek egy őket érdeklő termékre egy webáruházban. Ezért a Google úgy döntött, hogy a mobilbarát oldalakat más algoritmus szerint kezeli. 2014-ben bevezette a „mobilbarát” címkét*. 2017-ben azonban megszüntette, mivel Google mobil találati listáján már a találatok 85%-a mobilbarát. Ez nem jelenti a mobil algoritmus eltűnését, a mobilbarát jelleg továbbra is rangsorolási tényező maradt.

Amit a webáruház üzemeltető is megtehet oldala keresőoptimalizálásáért 2. rész

Tehát a Kolibri nem más, mint a Google által generált algoritmus Régen az számított ideálisnak, ha a kulcsszavak aránya 2 és 11 százalék közé esett, ma már azonban nem érdemes számolgatni, - azért túlzásba vinni nem ajánlatos - inkább: igyekezni kell a leírásokban minél változatosabban, variációban körülírni termékeink tulajdonságait,...

Amit a webáruház üzemeltető is megtehet oldala keresőoptimalizálásáért. 1 rész

Ma már a Google nem csak a beírt kereső szavakat veszi figyelembe és azok alapján listázza a találatokat, hanem úgynevezett Kolibri algoritmust állít fel, ami azt jelenti, hogy a Google megpróbálja értelmezni is a kereséseket, hogy jobb válaszokat adjon az összetett kérdésekre. Ez azt jelenti tehát, hogy nem elég, ha csak a kulcsszavakra koncentrálsz, de fontos, hogy minél több minőségi szöveget jeleníts meg az oldaladon.
Feliratkozás a következőre: SEO-keresőoptimalizálás