Ugrás a tartalomra

Mire figyeljünk a webáruház megtervezése során?

Mire figyeljünk a webáruház megtervezése során?

A SEO elemző programok számos adatot szolgáltatnak a felhasználók részére, ám ezek között néha akad olyan adat is, amely teljesen felesleges a keresőoptimalizálás szempontjából. Épp a napokban jelent meg egy hír a szöveg/kód arány jelentőségéről. A szöveg/kód arány a weboldalak HTML kódjának és az oldalon megjelenő tartalomnak a mennyiségére utal.

A legtöbb SEO elemző program erről az arányról is szolgáltat információt, de a keresőoptimalizálás szempontjából ez teljesen lényegtelen. Ezt erősítette meg a Google egyik szóvivője, John Mueller. Elmondása szerint a Google-t sokkal inkább érdekli a felhasználók által is látható tartalom, mintsem a háttérben meghúzódó HTML kód. Így tehát a SEO elemzések során ezt az adatot akár figyelmen kívül is hagyhatjuk.

Számos más adatra azonban nagyobb figyelmet kell fordítanunk. Nagyon fontos odafigyelni a honlap felépítésére, átláthatóságára és arra, hogy a webáruházunk felhasználóbarát legyen. Ez ugyanis újabban jelentősen befolyásolhatja a rangsorolást.

A Google-nál ugyanis egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a felhasználói élmény növelésére. Így akár az is ronthat a helyezésünkön, ha a weboldal betöltési sebessége csökken, hiszen ez már a felhasználói élmény csökkenésével is jár. Fontos az is, hogy a webáruházba érkező látogatók könnyen és gyorsan megtalálják azokat a termékeket, amit keresnek. Ez is fokozza a felhasználói élményt. De még számos egyéb apró trükk segíthet abban, hogy a webáruházunk jó eredményt érjen el a rangsorolás során, és így nagy hasznot termeljen nekünk.