Ugrás a tartalomra

Webshop, márka építése, webáruház sikeressé tétele

Webshop, márka építése, webáruház sikeressé tétele

Lehet, hogy első pillanatban talán teljesen felesleges lépésnek tűnik a márkaépítés, de nem szabad elhanyagolni, még akkor sem, ha rövid időn belül konkrét, mérhető eredményre nem számíthatunk. A márkaépítés fontosságát lebecsülni ennek ellenére nagy hiba, mert elengedhetetlen a sikerhez különösen a fogyasztókat közvetlenül célzó webshopok esetében. Egy stabil márkára épülő webshop sokkal könnyebben érvényesül, mint egy olyan online üzlet, ami névtelen termékekkel próbál betörni a piacra.

A lényeg tehát, hogy mielőtt még webshop készítésére, illetve készíttetésére adod a fejed, gondold át a márka kérdését is.
Első lépésként végezz felmérést a vevők körében és bizonyosodj meg róla, hogy valóban megértetted a leendő vásárlóid igényeit. Érdemes pár magazint is beszerezni, ami épp a te célközönségednek készült, illetve arról az adott iparágról szól, melyen belül szeretnél érvényesülni.

Ha nem egyedül vezeted a webáruházat, akkor társaiddal tartsatok egy vitanapot is, ahol az ügyfelek körében készült felmérés eredményeit megvitathatjátok. Minimum egy teljes napot szánj a márkával kapcsolatos kérdések megvitatására. Összegezd, illetve összegezzétek a legfontosabb kifejezéseket és hívószavakat, amelyek a márkával kapcsolatban elhangzottak a vita során.

Még a webshop készítését megelőző lépésként fontos a márkaelemek összehangolása: a név, a logó, a design meghatározása. Egy jó márkanév segíti a vásárlót a termék gyors felismerésében. Majd kell egy összefoglaló a legfontosabb elvárásokról, ami által meghatározhatóak olyan fogalmak, mint a jövőkép, a küldetés, a márka értéke, üzenete és a többi. Ha alaposak szeretnétek lenni, akkor később a bevezetés során és után érdemes folyamatosan egy koordináta-rendszerben is meghatározni a márka pozícióját más márkákkal összehasonlítva, méghozzá olyan értékek mentén, mint az elismertség, a fejlődés vagy épp a piaci pozíció. Ez nem kis munka, sok időt és energiát kell ráfordítani, de megéri belevágni!