Tudástárunkban már írtunk arról, miért az egyik legfontosabb és legértékesebb része weblapunknak a tartalom.
Most essen szó arról, hogyan is írjunk meg egy cikket tartalmilag és formailag ahhoz, hogy a keresők (pl. Google) előbbre sorolják és a látogató figyelmét is megragadja, tehát ne álljon tovább azonnal, ha rátalál az oldalunkra, olvassa is el az ott talált információkat.
- Mielőtt neki kezdünk az írásnak, feltétlenül válasszuk meg a célcsoportot, akihez szólni akarunk., akikre számíthatunk potenciális vásárlóként. Hogy melyik az a társadalmi réteg, amelyiknek az érdeklődését fel akarjuk kelteni. Pl. a férfiakat vagy a nőket, - még az is fontos lehet, hogy pl. szülőként szólítsuk meg őket, ha a gyerekeiknek is van termékünk - tudhatjuk inkább a vásárlóink között vagy pl. melyik az a szakmacsoport, akinek szüksége lehet az általunk kínált termékre.
- Még mielőtt nekikezdünk a cikk, vagy a blog írásának határozzuk meg azokat a kulcsszavakat, szókapcsolatokat, szóösszetételeket, amiket, keresőbe írhatnak, akik a mi termékeinket keresik
- Igyekezzünk olyan kifejezéseket és szókapcsolatokat is találni, amiben a termékkínálatunk, illetve a szolgáltatásunk eltér az általánostól, vagy kevesebb van a piacon, de mégis van igény rá.
- Miután meghatároztuk a célcsoportunkat és a kulcsszavainkat, szókapcsolatainkat nekikezdhetünk szövegeink írásának honlapunkra.
- Először is konkrétan meg kell szólítanunk vevőkörünket, mégpedig az ő nyelvükön, már a megszólításnál is igyekezzünk felkelteni az érdeklődésüket.
- Ha a cégünkről írunk, lehetőleg kerüljük a száraz adatokat, viszont fejtsük ki, már a bemutatkozásnál, hogy, aki minket választ, miért jár jobban, miért előnyösebb a számára ha Nálunk vásárol, mint mondjuk a konkurenciánál
- Mindig ügyeljünk arra, hogy a kulcsszavak, és kifejezések, amire a az ügyfeleink kereshetnek megfelelő arányban jelenjenek meg a szövegeinkben – a túl gyakori ismétlést azonban visszaüthet, a Google bünteti,
- A honlapunk minden oldala fontos keresési szempontból, tehát érdemes ahol csak lehet utalni cégünk tevékenységére.
- A szöveg tagolása is rendkívül fontos. Használjunk fő és alcímeket, alkalmazzunk felsorolást, emeljük ki a lényeget.
- A jó címválasztás ott tarthatja a látogatót. Lehetőleg ne legyen hosszú, de legyen benne valami figyelemfelkeltő.
- A külső linkek mellett, alkalmazzunk belső linket, utalhatunk az egyik oldalunkon leírtakban honlapunk egy másik oldalára, itt is alkalmazhatjuk az odaillő kulcsszavunkat.
- És ami a legfontosabb: frissítsük rendszeresen honlapunkat. Nem elég egyszer megírni, oldalunkat, hanem igyekeznünk kell látogatóink érdeklődését ébren tartani friss, figyelemfelkeltő, érdekes információkkal.