Ugrás a tartalomra

A webáruházak feladták a leckét a csomagküldő vállalkozásoknak…

A webáruházak feladták a leckét a csomagküldő vállalkozásoknak…

Az utóbbi évek vásárlási szokásainak megváltozása, webkereskedelem forgalmának nem kis  mértékű növekedése a csomagküldő vállalkozásoknak is feladta a leckét. Ma már nem elég célba juttatni a megrendelt árut, de nagyon fontos a gyorsaság, a kiszállítás előrejelzésének pontossága és nem utolsósorban a megfelelő ár-érték arány.
Egy kis statisztika: felmérések szerint a magyar webkereskedelem 2012-ben 177 milliárd forint értékű terméket forgalmazott. 2013-ra várhatóan ez meghaladja a 200 milliárd forintot. és előreláthatólag évente ez 10%-kal még nőni fog. 2012-ben a magyar webáruházak közel 35%-a 50%-kal növelte árbevételét az előző évhez képest.
10-12 évvel ezelőtt egy csomag szállítási díja akár több ezer forintba kerülhetett, ma ez már átlagosan az ezer forintot sem haladja meg. A nem is annyira távoli jövőben otthoni és a munkahelyen történő átvételnél nagyobb igény lesz a fix pontokon történő átvételre, amihez a csomagküldő szolgálatoknak mindenképpen alkalmazkodniuk kell, ha a piacon akarnak maradni.
Néhány éven belül csak azok a csomagküldő vállalkozások maradhatnak meg a piacon, akik a webáruházak forgalomnövekedését követve fognak innovatívan fejlődni, jó ár-érték aránnyal dolgoznak, az egyre elterjedtebb webkereskedelem igényeit maximálisan kiszolgálják. Egyes jóslások szerint 5 éven belül nem több mint 5 meghatározó szereplője lesz ennek a piaci szegmensnek.