Ugrás a tartalomra

Néhány hiba, amivel elriaszthatjuk potenciális vásárlóinkat

Néhány hiba, amivel elriaszthatjuk potenciális vásárlóinkat

Manapság egyre többen adják a fejüket az online értékesítésre ezért nagyon fontos, hogy gondosan megtervezzük áruházunkat valamint eladási és marketing stratégiáját.

  • Sokan azt gondolják, hogyha nagyon alacsony árakat szabnak meg termékeiknek, az már nyerő. Pedig sok vásárló fejében az „olcsóság” a termék minőségét kérdőjelezi meg. Lehet, hogy rövidtávon ez beválik, de hosszú távon már nem biztos. A vásárlók egy részét inkább elriasztják a magas szállítási költségek, tehát azokból érdemes inkább lefaragni.  Visszatérő vásárlóinknak, pedig ajánljunk kedvezményeket, főképp, ha nem nagy értékű, mindennap használatos termékeink vannak.
  • Nem szerencsés, ha webáruházunk túl csicsás, és zsúfolt. Ez eltereli a látogatók figyelmét a lényegről, a termékekről.  Viszont a termékeket illusztráló képek legyenek jó minőségűek és megfelelő méretűek. Egy termékhez több fotót is érdemes feltölteni. A termékek leírása legyen pontos és kifejező. Egyáltalán nem elég, ha termékeink jó minőségűek ezt weboldalunknak is sugallnia kell.
  • Sokan azt gondolják, minél többféle terméket árulnak annál nagyobb lesz áruházuk forgalma. Pedig ez inkább elriasztja a vevőt.  A vásárlók inkább szeretik a specializált oldalakat, mert ha túl sokféle termék közül kell kiválasztaniuk azt, amire szükségük van, előbb vagy utóbb elveszítik a türelmüket és tovább állnak. Ha új termékkört szeretnénk bevezetni erre érdemes egy másik webáruházat létrehozni.
  • Ügyeljünk látogatóinkkal az élő kapcsolattartásra.  Egy nem – időben - megválaszolt érdeklődő email-lel vagy egy fel nem vett telefonnal a konkurencia malmára hajtjuk a vizet. Adjunk teret a vásárlók véleményének. Erre akár a Facebook oldalunk is alkalmas lehet, ahol azután jó hírünket vihetik.
  • Ne higgyük, hogy egy webáruháznál nem fontos a személyesség, a vásárlók megszólítása. Próbáljunk látogatóink szubjektumára is hatni. Egy-egy jól kiválasztott cím, szlogen,  harmonikus színek, egy jól megfogalmazott bemutatkozó oldal egy megnyerő fotóval sokat lendíthet az oldal látogatottságán és  gyarapíthatja a konverziók vagy akár a vásárlások számát is.