Ugrás a tartalomra

Webáruház a Facebookon

Webáruház a Facebookon

A felmérések alapján hazánkban a Facebooknak hozzávetőlegesen 3,4 millió aktív felhasználója van. Ma már magára valamit adó cég jelen van a Facebookon. Eleinte a legtöbb cég csak az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, illetve egyszerű marketing eszközként használta. Ma már lehetőség van akár teljes értékű webáruházakat is beépíteni a Facebook oldalba.

Internetes kereskedelem szempontjából eddig elsősorban a termékek egyesével történő ajánlása, akciós ajánlatok, illetve a lájkolás szerepelt a  cégek repertoárjában. Ha ezeket tehnikákat megfelelően használják akkor ezek is jól támogatják az értékesítést.  Ügyes közösségépítő ötletekkel is már komoly felhasználótábort lehet elérni.

Léteznek már ún. hamis "webáruházak", melyek inkább csak katalógusként működnek, itt nem lehet vásárolni, csak böngészésre van lehetőség. A termékekre kattintva a hagyományos webáruházba jut a látogató.

Termékek értékesítését segítő eszköz a Facebookon a ShopTab nevű alkalmazás, amellyel a webáruház teljes kínálatát a facebook oldalra vihetjük, kategorizálva,  könnyen, egyszerűen. A ShopTab tulajdonképpen egy új felületet ad a facebook oldalhoz, shop elnevezéssel, amelyen listázásra kerülnek a termékek,  ez is inkább afféle katalógus, de már folyik a fejlesztése. Egyelőre úgy működnek, mint az árösszehasonlító oldalak, hogy maga a tranzakció a saját webshopban történik.

Ma már azonban a Facebookon is lehet valódi webáruházat létrehozni, sőt egyes webshop motorokkal akár kereskedni is!

Az egyik ilyen ingyenes webshop motor szolgáltató a Payvment, ami már teljes szolgáltatást nyújt. Mindent a Facebookon belül lehet elvégezni, a termékek feltöltését, adminisztrációját, az egyes rendelések kezelését, stb. Az egyetlen hátránya ezen áruházaknak, hogy egyelőre magyar verzió nemigen létezik belőle.

Ezek talán vonzóbbak a vásárlók számára, mert ha a Facebookon történő vásárlás átirányítódik egy külső oldalra, akkor talán csökken a felhasználó bizalma, és esetleg bonyolultabbnak érzi a vásárlás menetét, pedig lehet hogy ugyanannyi adatra és időre van szükség.

A Facebook-on létrehozható webshop egy új értékesítési platfom lehet a cégek számára, amelyek úgy döntenek, hogy kihasználják ezt a lehetőséget is.

Persze ma még egyelőre nem kell attól tartani, hogy minden saját domain név alatt futó webáruház hirtelen bezár és csak a  Facebookon keresztül forgalmaz.