Ugrás a tartalomra

Webáruház influencerek: kik azok és mit akarnak?

Webáruház influencerek

A Celebrity Intelligence nevű cég 2017 végén egy tanulmányt tett közé, amelyben influencerek és márkák digitális együttműködéseit elemezte, amely során mintegy 270 webáruház marketingszakembert, továbbá számos ügynökséget és webáruház készítési szakembert meginterjúvolt a reális eredményekért. A kutatásból többek között kiderült, hogy a megkérdezetek több mint 60%-a dolgozott már véleményvezérekkel, valamint, hogy minden befektetett 1 fontból átlagosan 17,21 font térült meg az influencerekkel folytatott kampányokban, ami nem elhanyagolható eredmény. Akár tetszik, akár nem, a közösségi oldalakon jelen lévő véleményvezérek hatással vannak a fogyasztási szokásokra, és befolyásuk egyre csak nő.
A véleményvezérek népszerűségének titka
Az influencerek megközelíthetőek, szerethetőek, a hétköznapi emberek könnyen tudnak velük azonosulni. Hogy miért? Látják, hogy mit hogyan használnak, mit mivel kombinálnak, ami által mindez a követő számára is elérhetőnek tűnik, ezért nem csoda, hogy lecsapnak az embereknek rejlő „reklámfelületre”.
Napjainkban influencer gyakorlatilag bárkiből lehet, akinek van pár ezer elkötelezett követője a social médiában, már a különálló blog sem feltétel. Egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a mikroinfluencerek, ahol az számít, ha valakinek az oldalán nagy az aktivitás a lájkok, kommentek számát illetően, mert akkor valódi a közösség, bár ez még nem jelenti azt, hogy hiteles is.
A merítés sokszínű, ezért a hazai piacon bőven elférnek, ezek a véleményvezérek, azonban hiányoznak azok, akik valami konkrét témára specializálódtak, akik ezáltal sokkal egyedibb tartalmakat állítanak elő az átlagosnál. Az biztos, hogy egyre igényesebb tartalmak születnek, így diverzifikálódni fog a YouTube-on megjelenő magyar nyelvű tartalomkínálat is. Marketing szempontból pedig nagyon fontos a jól meghatározott piaci szegmens, bár kérdés, hogy egy 10-15 milliós magyar nyelvű piacon mennyire lehet speciálisnak lenni, úgy, hogy annak elég követője is legyen.