Ugrás a tartalomra

Szerezz ügyfeleket webáruházadba hirdetési keret nélkül

Szerezz ügyfeleket webáruházadba hirdetési keret nélkül

Manapság már mindenhol az olvasható, hogy internetes hirdetések nélkül szinte lehetetlen értékesíteni. Legyen szó akár Google-, akár Facebook hirdetésekről, főleg egy induló vállalkozásnak kell hatalmas pénzeket a promócióba fektetni, hogy egyáltalán felkerüljön a térképre. 
Ha erre nincs lehetőséged, akkor még mindig használhatod a kreativitásod, hogy a közösségi média segítségével vásárlókat gyűjts. Bár a következő tippeknél nem lesz szükséged túl sok pénzre, beletett munkára már annál inkább. Viszont minél többet dolgozol a saját vállalkozásodon, annál több látogatót érhetsz el minden nap!


Készítsd pörgős Instagram fiókot


Az Instagram az egyik legjobb közösségi média platform, ha értékesíteni szeretnél. A felmérések szerint az emberek majdnem háromnegyede további információkra is kíváncsi egy termékről, miután meglátta a képét vagy a videóját a felületen. Majdnem felük pedig rendszeresen vásárol is ennek hatására.
Emiatt nem szabad kihagynod az Instagramot a webáruházat promótálására, és folyamatos munkával egyre több követőt gyűjthetsz. Ha pedig bekövetsz másokat, jó részük viszont fog követni, nem beszélve ismertebb fiókok kommenteléséről, mely ingyenes reklámot jelent neked.
Válassz egyértelmű és vonzó nevet, és tegyél róla, hogy hallatod a hangod nem csak a saját faladon, hanem a termékeidhez köthető más Instagram fiókok posztjainál is! Arra azonban ügyelj, hogy a hozzászólásaid ne legyenek tolakodó, és csak akkor említsd meg a saját boltod, ha az valóban kapcsolódik az adott témához. A profilodban pedig ne felejtsd el feltüntetni a webshopodba vezető linket, mivel ez alapján érnek majd el a vásárlóid!


Dolgozz együtt influencerekkel


Bár a legnagyobb influencerek akár bődületes pénzeket is elkérhetnek a webáruházad reklámozásáért, neked nem kötelező csak a több millió követővel rendelkező netes celebekkel társulnod. Nagyon sok, tízezres, százezres követőtáborral rendelkező influencer érhető el a közösségi média felületeken, akik akár pénz nélkül is segíthetnek neked.
A legegyszerűbb módja a partnerségnek, ha összeállítasz egy ütős csomagot, és előzetes egyeztetés után ezt küldöd el az influencernek. Ő megtarthatja a benne lévő termékeket, cserébe viszont bemutatja annak tartalmát a saját felületein. Minden közösségi média csatorna másban erős, az Instagramon nagyot mennek a képek és a rövid videók, a YouTube-ra viszont a hosszabb, unboxing videókat lehet feltenni. A Facebook pedig ezek kombinációja, ahol ráadásul jól meg lehet osztani a többi platform tartalmait is.
A kisebb celebek követői pedig összeadódnak, ráadásul, ha rágyúrsz a visszatérő látogatókra, akkor lépésről-lépésre felépítheted ügyfélbázisod is.


Indíts nyereményjátékokat


Amint már vannak követőid, érdemes nyereményjátékokat is indítanod. Itt a feladat hasonló az influencer módszernél már megismertekkel, ütős ajándékcsomagokat kell összeállítanod. Csak ez esetben nem a netes celebek, hanem a követőid kapják, akiktől csak valamilyen apró szívességet kell cserébe kérned.
Ez lehet egy-egy megosztás, de sokkal jobb, ha valódi részvételre is ösztönzöd őket. Kérd fel őket, hogy készítsenek videókat, képeket a webáruházad témájához kötődő területekről, majd küldjék el neked. Ahogy egyre több versenymű érkezik be, még több látogató érez késztetést a részvételre, a megnyerhető csomag pedig már csak a hab lesz a tortán.
Az ilyen nyereményjátékokkal pedig akár azt is elérheted, hogy hónapokig meglegyen a friss tartalom a közösségi média felületeidre, csak okosan kell felhasználnod a neked küldött felhasználói tartalmakat.

nyeremény játék