Ugrás a tartalomra

MPL (Magyar Posta) futárszolgálat teszt, elemzés, árak, vélemények – webáruház készítés esetére

MPL (Magyar Posta) futárszolgálat teszt, elemzés, árak, vélemények – webáruház készítés esetére

Az MPL esetén a következő Belföldi csomag megoldásokból válogathatunk:

  • MPL Postacsomag
  • MPL Üzleti Csomag
  • MPL Netcsomag
  • Belföldi EMS – Gyorsposta

A webáruházak általában az Üzleti és a Netcsomaghoz adott szolgáltatásokat veszik igénybe.
Az MPL Üzleti Csomag szolgáltatását nemcsak szerződéssel, de egyénileg is igénybe lehet venni.

Nézzük a fontosabb lehetőségeket:

  • kérhet egynapos kézbesítést is csomagjainkra
  • háztól-házig szállítással a küldemény útját a honlapon és mobilon keresztül a nap 24 órájában nyomon követheti
  • küldeményeit címezheti PostaPontra, Csomagautomatára, de Postán maradóként is. A PostaPontos és a Csomagautomatás kézbesítés előnye, hogy a címzett a szokásos napi útvonalába illesztheti a csomagátvételt.
  • PostaPontra való kézbesítés esetén a címzett e-mailt vagy sms-t kap a csomag érkezéséről. Ezt követően a csomagok a feladó igényétől függően 5 vagy 10 munkanapon keresztül vehetők át. Két nappal a lejárati idő előtt a címzett részére a Posta ismételt elektronikus értesítést küld. 
  • A PostaPontokra és a Csomagautomatákra max. 20 kg súlyú csomagot lehet címezni. A Csomagautomaták a nap 24 órájában hozzáférhetőek. 
  • A vásárló kérheti postára is a csomagot. A postai PostaPontokra történő címzés esetén a küldemény maximális tömege 30 kg lehet.
  • Címhelyre címezve a csomag maximális tömege 40 kg lehet
  • Csomag méretek: 
    • Legkisebb méret: 120 x 175 mm
    • Hosszúság max. 2400 mm
    • Hosszúság + szélesség + magasság együttesen max. 3000 mm
    • Terjedelmes: ha a hossza 750 mm-nél vagy összmérete 2000 mm-nél nagyobb, illetve alakja nem téglatest vagy boríték, természete miatt egyéb küldeménnyel nem rakható össze vagy eltérő kezelést kíván
  • Az árufizetés szolgáltatás igénybevétele esetén a címzett csak akkor kapja meg a számára feladott terméket, ha annak ellenértékét kifizeti.
  • Ha az így  beszedett összeget átutalással kéri vissza, akkor naponta egy összegben kifizetük ki, így Önt  csak a banki tranzakciós díj terheli. 

Az MPL Netcsomag szolgáltatás választása esetén a díjazás a küldemény méretétől függ, de a Posta előre gyártott dobozaiban is feladhatja.

  • A Netcsomag méretkategóriái:
    • S’ (small) – kis méret: 31x25x7 cm
    • ’M’ (medium) – közepes méret: 50x31x16 cm
    • ’L’ (large) – nagy méret: 50x31x35 cm

A maximális súly 20 kg lehet.

  • MPL Netcsomag fuvardíjak (természetesen tájékoztató jellegűek)
    • Házhoz szállítás: S – 1790 Ft., M – 2090 Ft., L – 2 510 Ft.
    • Postánmaradó/postapont: S – 1400 Ft., M – 1720 Ft.,  L – 1950 Ft.
    • Csomagatutomata: S, M, L – 889 Ft.

Az MPL csomagolódobozok valamennyi postán megvásárolhatók.

  • Csomagját egy munkanap alatt garantáltan kézbesítik.
  • Az MPL Netcsomag esetén kérheti a küldemények felvételét háznál – 3 db csomag felett külön díj megfizetése nélkül.
  • Választható őrzési idő (5 vagy 10 munkanap), telefonos egyeztetés, riportrendszer, és kétszeri kézbesítési kísérlet is ingyenesen kérhető a csomag mellé.
  • MPL Netcsomag gépi címirattal adható fel.  A Posta honlapján elérhető  online címiratkitöltő programjával, vagy kérheti annak nyomtatását a postán.
  • Amennyiben csomagját Csomagautomatán kívánja feladni, úgy használja úgy az Online címiratkitöltőt. E-mail - címére egy 8 jegyű kódot küldenek, amely megadásával a címiratot a Csomagautomatánál tudja kinyomtatni.
  • Ha postán kívánja feladni csomagját és otthon nincs lehetősége kinyomtatni címiratát, akkor elég, ha felírja a 8 jegyű kódot és a postán kinyomtatják Önnek, de ha nincs lehetősége otthon kitölteni, a postán a kezelő is rögzítheti az adatait.
  • A küldemények háznál, telephelyen, MOL és Coop PostaPonton és Csomagautomatából is átvehetők.

Általános vélemény a szolgáltatásról, általában pozitív. Honlapjuk áttekinthető, a küldemények nyomon követhetők. A legtöbb probléma a külföldről rendelt termékek esetében adódik, különösen a Kínából rendelt csomagok esetében amik "valahol" elakadnak, de más országok esetében is előfordul. Maga a reklamáció nem egyszerű, az ügyintézés elég lassú. Másrészt az ünnepek alatt a Posta kapacitása nem elegendő a megnövekedett csomag mennyiség időben történő kiszállítására.