Természetesen, ha megengedhetjük magunknak a webáruházban kínált termékeink termékképeinek elkészítését bízzuk profi fotósra, hiszen köztudott, hogy a sikeres internetes értékesítés egyik legfontosabb eleme a jó minőségű termékfotó.
Ha mégis amellett döntünk, hogy magunk készítjük el a termékképeket a következőket tegyük:
- állítsuk be a gépen a képméretet, amivel sok időt spórolhatunk meg az utólagos képszerkesztésnél
- tiltsuk le a dátumozást
- a fotó ne legyen kis felbontású, mert pixeles lesz
- semleges háttér előtt fotózzunk
- termékeinket ajánlatos egységesen azonos szögből, azonos háttér előtt fotózni
- természetes fényben fotózzunk – például egy nagy ablak előtt ahol akár egy fehér függönnyel megszűrhetjük a fényt – a direkt napfényt kerüljük, mert túl kontrasztos lesz a kép
- kisebb tárgyak fotózásakor ajánlatos a makro funkciót használni
- a jól megválasztott háttér sokat lendíthet a termék megjelenítésén, kiemelheti a termék színeit, és az oldal design-ját is vonzóbbá teheti. A szedett-vedett hátterű termékképek sokat ronthatnak rajta.
- egy fehér, - de mindenképpen ajánlatos egyszínű - karton segítségével például úgy készíthetünk hátteret, hogy a papírlap közepére helyezzük a tárgyat, és a papírlapot a felső élével a falra rögzítjük
- használjunk valamilyen állványt, hogy így elkerüljük a bemozdulásokat
- a fény kissé hátulról vagy oldalról érkezzen, mert így jobban kirajzolódnak a termék élei
- ahhoz, hogy árnyékmentes legyen a fotó, derítenünk kell, ennek a legegyszerűbb módja, ha egy fehér kartonlapot helyezünk a fényforrással (lámpa vagy napfény) szembe és úgy mozgatjuk, hogy az arról visszaverődő fény az árnyékos részeket kivilágosítsa.
Természetesen elsőre nem biztos, hogy tökéletes fotóink lesznek. Jól meg kell választani a fotózás helyét, a fotó méretét, a napszak sem mindegy, a távolságot is jól kell megválasztani és a termék mérete is befolyásolhatja a választott háttér és derítésre használt kartonlap méretét.