Fel!

Miért fontos és mik a kritériumai a jól megírt tartalomnak a weboldal készítésben?

A weboldal tartalmának alapvető célja a leendő vásárlók, figyelmének felkeltése és bizalmának elnyerése. Másik nem elhanyagolható szempont, hogy segítségével a Google találati listáján honlapunk előkelő helyen szerepeljen.

1. A weboldalunk a látogatóira az először a oldalunk megjelenése, design-ja gyakorol negatív vagy pozitív hatást. De hiába a szép design, ha rövid időn belül nem találja meg a számára érdekes, fontos információt, hamarosan elhagyja a weboldalunkat. Tehát a tartalomnak figyelemfelkeltőnek és informatívnak, lényegretörőnek és ha egy mód van rá "színesnek"  kell lennie.

2. Ahhoz, hogy weboldalunk keresőbarát legyen, tehát a Google keresőben jó poziciót nyerjen el, nagyon fontos hogy megfelelő mennyiségű és minőségű az oldal témájába vágó, megfelelő szavak és szóössztételek, kifejezések a megfelelő arányban szerepeljenek benne.

  • Amikor valaki beír egy kifejezést a Google keresőbe, a keresőrobotok végigindexelik azokat a weboldalakat, amelyeken az adott kifejezés előfordul és egy bonyolult algoritmus alapján kialakítanak egy sorrendet. Azután ennek alapján rangsorolják az adott keresőkifejezésre releváns weboldalakat.
     
  • A weboldal alapját és minőségét adja a tartalom. A google végigjárja az oldalt, ezalatt a lapokon lévő összes szöveget, címeket, képeket fog indexelni.  Itt ami a legfontosabb, hogy kellő számban kell tartalmaznia a kiválasztott kulcsszót, valamint a címszavak is a kiválasztott kulcsszóval legyenek megadva. Fontos ezen felül a kulcsszavak elhelyezése is az oldalon.
     
  • Ha a lap főcíme a kulcsszavunk, akkor az kiemelt fontosságúnak számít a google számára, ami sokat segít az optimalizálásban. A cím hossza is fontos, tehát ha sok szóból áll, akkor egy-egy szó kevesebb súlyt kap, tehát rövid cím legyen, a lehető legkevesebb mellékszöveggel.
     
  • A szöveg kezdődjön kulcsszóval, valamint a szövegblokk optimális kulcsszó sűrűsége 6-8% körül legyen. Bizonyos helyeken kulcsszavakat vagy kulcsszavakat tartalmazó kifejezéseket érdemes vastagon kiemelni az oldalon. Ha ezt tartani lehet, a tartalom nagyrészt optimális lesz. Ezt a weboldalon megjelenő minden szövegboxban érdemes tartani.
     
  • A találati lista alakulásának egyik legfontosabb szempontja, hogy melyik weboldal kínálja a leginkább releváns tartalmat az adott kifejezésre. Sokan abba a hibába esnek, hogy teleírják a profiljukba vágó kifejezésekkel a weboldalukat. Főleg a fő kulcsszavukat helyezik el túl sűrűn  az oldalon, arra gondolva, hogy így hamarabb kerülnek majd a találati lista élére. Ez azonban visszaüt, mert erre a Google negatívan reagál és bünteti az oldalt.

 

© Webáruház készítés, MiniBolt rendszer, 2013. Forró drót információs telefonszám: +36-20 234 42 40

Clicky Web Analytics