Ugrás a tartalomra

Milyen alapvető információkhoz juthatunk webáruházunk látogatottságára vonatkozóan a Google Analytics segítségével

Milyen alapvető információkhoz juthatunk webáruházunk látogatottságára vonatkozóan a Google Analytics segítségével

Természetesen először létre kell hozni egy Google Analytics fiókot, ami  azonban könnyedén létrehozható egy gmail.com címmel.  Miután a kapott kód a megfelelő módon beillesztésre került a weboldaladba, többek között a következő információkat követheted az Analytics fiókodon keresztül:

Látogatások száma

Nyilvánvalóan az a célunk, hogy ez a szám minél magasabb legyen. Egy látogatásnak számít, ha valaki legalább megnéz egy oldalt a honlapunkon, de ha később visszatér rá az már két látogatásnak számít. Amennyiben új vagy több visszatérő látogatónk van, ez a szám nőni fog, nem kis örömünkre.

Új látogatók száma

Ez egy %-ban megadott érték, ami azt mutatja, hogy az összes látogatóink hány % új látogató. Ez akkor lehet különösen hasznos számunkra, ha valamilyen promóciós akciót indítottunk, mert ez jelezheti annak hatékonyságát.

 Az oldalak megtekintésének a száma

Miután webáruházunknak több aloldala is van az oldalmegtekintések száma a webshopunk összes oldalának megtekintésének összege. Ha ez a szám is növekedést mutat ez is azt jelentheti, hogy egyre többen kattintanak a honlapunkra és honlapunk egyre több aloldalára kíváncsiak.

A látogatások és a megtekintett oldalak aránya

Ha oldalmegtekintéseink számát elosztjuk a látogatások számával, megkapjuk, hogy látogatásonként átlagosan hány oldalt tekintenek meg. Ha ez a szám nő, az nyilvánvalóan látogatóink egy látogatás alkalmával egyre több oldalt tekintenek meg.

Visszafordulások: megtekintés/látogató

Amennyiben valaki a főoldalunk megtekintése után nem néz meg más oldalt webáruházunkban, akkor az mondjuk: visszafordul a honlapunkról megtekintés/látogató = 1, ez a szám minél kisebb, annál jobb, hiszen ez azt jelenti, hogy egy látogató több aloldalunkat is megnézte.

Közvetlen/közvetett forgalom

Ha valaki a keresősávba beírja oldalunk címét vagy akár könyvjelzőként nyitja meg, akkor azt közvetlen forgalomnak hívjuk. Ha viszont valaki valamelyik keresőn vagy más oldalon keresztül egy mi oldalunkra mutató linkre kattintva éri el az oldalunkat az a közvetett forgalom. Megnézhetjük, hogy, mely oldalak mutatnak ránk, és rajtuk keresztül mennyien érkeztek hozzá és azok számát is megismerhetjük, akik valamelyik keresőmotor használatán keresztül találtak ránk.

Google Analytics fiók létrehozása