Ugrás a tartalomra

Miért fontos és milyen a jó termékfotó egy webáruházban

Miért fontos és milyen a jó termékfotó egy webáruházban

A termékek fotói – a részletes, informatív, vonzó leírás mellett - nagy szerepet játszanak abban, hogy vásárlásra bírják weboldalad látogatóit. Egy elmosódott, rossz minőségű kép láttán azonnal tovább állhatnak.

A hagyományos üzletekben lehetőségük van kézbe venni, megforgatni a választandó terméket, ezzel szemben egy webáruházban a termék fotójának kell vonzóvá tenni számára azt.  Sőt fotóinak, mert ajánlatos egy termékhez két vagy akár három képet is feltenni.

A termékképek alapvető feladata tehát, hogy egyértelműen beazonosítható legyen általa a kínált termék. Mert például hiába talál rá weboldaladra a vásárló, mert a Google találati listáján előkelő helyet foglal el és még az áraid is vonzóak a számodra, ha először egy szedett-vedett innen- onnan másolt különböző hátterű fotókkal találkozik a termék oldaladon.  Ráadásul, esetleg a másolt képben a konkurencia vízjele is benne maradhat, amivel még egy pert is kockáztathatunk.

A fotóknak nagyíthatóknak kell lenniük, hogy minden részletük jól látható legyen és arra is ügyelnünk kell, hogy nagyítás után ne legyen homályos „pixeles”.

Nagy az esélye annak, hogy rossz minőségű, nem nagyítható termékképeinkkel elriasztjuk potenciális vásárlóinkat és átpártolnak a konkurenciánkhoz. Ráadásul az amúgy vonzó esztétikus külsejű oldalunk összképét elrontják a rossz minőségű nem profi módon fotózott termékképekl.

Összefoglalva

egy termék egy vagy több fotójának

  • azt a terméket kell ábrázolnia, amit árulunk
  • megfelelő méretűnek kell lennie
  • jó minőségű legyen, ne legyen pixeles
  • be kell mutatnia a különböző színeket, méreteket
  • bizalmat kell ébresztenie a vásárlóban
  • a vásárlónak azonosítani kell tudnia vele a terméket
  • a fotónak be kell mutatnia a termék részleteit is
  • bizalmat kell ébresztenie a vásárlóban