Ugrás a tartalomra

Mi fán terem a Graph Search?

Mi fán terem a Graph Search?

Lehet, hogy a Facebook népszerűbb keresőt kreál, mint a Google?  Eddig, mint ismeretes még egyik keresőnek sem sikerült túlszárnyalnia a Google népszerűségét.
A Graph Search alternatívát kínál a Goolge mellé azzal, hogy nem úgy általában a weben keres, hanem személyre szabottan mindenkinek a vele megosztott információkban.  A  Graph Search a Microsofttal együttműködve készül, és ha a facebookos keresés nem jár eredménnyel, akkor a Bing találati listáját veszi alapul.
A  Graph Search arra épít, hogy az ismerőseink véleményére többet adunk, mint a világéra. Tehát ha konkrétan egy szolgáltatásra, termékre keresünk rá a Google-ban, a találatok pl. az általános népszerűség, forgalom alapján lesznek listázva. A Graph Search arra is támaszkodik majd, amit az ismerőseink megosztottak Facebookon, amit lájkoltak, és amit véleményeztek.  Így sokkal  inkább az érdeklődésünkre szabott eredményt kaphatunk, mint a Google-nál.  Miután a Facebook-használatát legalább annyira a megszokás adja, mint a Google-használatát, ha esetleg nem is ad majd nagyon más találatokat, de a két „megszokásra” épülő  használat mindenképpen szembe kerül egymással.  Kérdés, hogy a Graph Search által egyszerűbb és célszerűbb lesz-e a keresés?  És le tudja-e gyűrni majd a keresési szokások automatizmusát.
Természetesen a Graph Search bevezetésével a Facebook  fő célja,  hogy a  az évi  50 milliárd dolláros keresésihirdetés-piacán  növelje  részesedését.
Facebook alapvetően megváltoztathatja a keresőoptimalizálásról alkotott elképzelésünket is. Várhatóan számolni, kell majd az az olyan emberi jellemzőkkel, mint pl.: ízlés, szakértelem, érdeklődés, stb. Ez persze még nem a közeli jövő, de mindenképpen  célszerű, hogy Facebook oldalunkra a termékeinkre, szolgáltatásainkra vonatkozó összes információt kitegyük, rendszeresen frissítsük, élő kapcsolatot tartsunk látogatóinkkal.