Ugrás a tartalomra

Mi az a Google Analytics és miért hasznos a számunkra?

Google analytics

A Google Analytics, egy egyszerű  - regisztráció után minden felhasználó számára  elérhető  - ingyenes webanalitikai szoftver. Amellett, hogy a legprofibb webanalitikai szoftver, magas színvonalon együttműködik  a Google Adwords hirdetési rendszerrel is. A világ tízezer legnépszerűbb honlapjának több mint a fele a Google Analytics-et használja!

 A Google Analytics ingyenessége ellenére is minden igényt kielégít.
A honlap forráskódjába kell beillesztenie a webmesternek a Google Analytics által megadott kódrészletet. Ezt a kódrészletet akkor kapjuk meg, ha regisztrálunk egy, szintén a Google alkalmazások csoportjába tartozó e-mail címet, melynek formulája: valami@gmail.com.
A belépés pedig ezen az oldalon történik: Google Analytics belépés
Az alapvető funkciók használatának megkezdéséhez tehát elég beilleszteni oldalának forráskódjába  a kapott néhány soros programkódot. (Bonyolultabb funkciók használatához azonban már kicsit komolyabb hozzáértésre van szükség.)

Néhány ok, ami a Google Analytics alkalmazása mellett szól:

  •     ingyenes
  •     a piacon egyedülállóan profi
  •     egyszerű a használata
  •     a weboldal méretétől és forgalmától függetlenül használható
  •     az AdWords-szal  együtt használható - azonnal láthatjuk megtérülési mutatókat
  •     nyomonkövethetjük a kampányokat sőt összehasolíthatjuk azokat
  •     biztonságos

 A Google Analytics segítségével  többek között pl.: a következő adatokhoz információkhoz juthat nagyvonalakban és természetesen a teljesség igénye nélkül:

  • arról hányan látogatják a honlapját, mennyire hűségesek és többek között mennyi időt töltenek ott
     
  • milyen internetes csatornákon, forrásokon keresztül jutottak el az Ön weboldalára és mely csatornák adták a legfőbb ügyfelet
     
  • melyik földrajzi helyről nyeri a legtöbb látogatót
     
  • weboldalának mely oldalai a leglátogatottabbak, hogy azt az oldalát látogatják-e a legtöbben, amit ön fontosnak tart, illetve hogy azt mely oldalakról
    hagyták el leggyakrabban weboldalát - ezeknek az adatoknak az ismerete pl. megmutatja, melyek honlapjának gyenge pontjai
     
  • megismerheti mely időszakokban a leglátogatottabb az oldala, vagy pl. az előző héthez képest hogy változott weboldala látogatottsága
     
  • megtudhatja, hogy könnyen tudnak-e navigálni weboldalán oldalán
     
  • egy webáruház esetén a legfontosabb kérdés, hogy hány és melyik látogatóból lesz ügyfél, hogy mennyi konverzió történik a weboldalon. Ez a weboldaltól függően lehet: egy hírlevélre való feliratkozás, kapcsolatfelvételi oldalra kattintás, egy bejelentkezési űrlapkitöltés, valamilyen áru, szolgáltatás megrendelése  stb.

Természetesen még nagyon sok további adatot nyerhetünk általa webáruházunkra vonatkozóan, ami sokat segíthet egy sikeres marketing stratégiát illetően.

 

Tovább a Google Analytics oldalára