Ugrás a tartalomra

A leggyakrabban alkalmazott marketing eszközök a weben

A leggyakrabban alkalmazott marketing eszközök a weben

A következőkben először röviden bemutatjuk a leggyakrabban alkalmazott online marketing eszközöket egy webáruház látogatottságának, forgalmának növelése érdekében. Néhánnyal már részletesebben is foglalkoztunk Tudástárunkban, a későbbiekben pedig kitérünk a többi marketing eszköz alkalmazásának részleteire is.

1. E-mail marketing

Az e-mail marketing az egyik legelterjedtebb online marketing eszköz. Célja a potenciális vagy meglévő ügyfelekkel e-mailben történő  kommunikáció, kapcsolattartás.

2. Banner marketing

A banner a legnépszerűbb módja az interneten való hirdetésnek. A banner lehet egy meghatározott méretű és formátumú állókép vagy animált grafika, amelyre kattintva eljutunk a reklámozott cég vagy termék oldalára.

3. Blog marketing

A blog tulajdonképpen egy internetes napló és személyes, hangvételének köszönhetően segít közvetlen kapcsolatot kialakítani a látogatóinkkal, vásárlóinkkal

4. Linkmarketing

A linkek számának tudatos növelése, amely oldalunkra mutat - segíti oldalunk előrejutását a keresőkben pl. a Google-ban és ezzel nőhet a honlapunkra látogatók száma.

5. Keresőoptimalizálás (SEO)

Komplex módszer arra, hogy egy weboldalt a webes keresők (mint például a Google) megtaláljanak, és a találati listában minél előrébb helyezzenek, figyelembe véve az emberek keresési szokásait.

6. Keresőmarketing (Search Engine Marketing – SEM)

Az ún. keresőoldali online hirdetések alkalmazása, melynek segítségével a látogatók könnyebben rátalálnak egy weboldaladra.
A keresőmarketingben gyakran alkalmaznak egy olyan ajánlattételi modellt, amelynél a hirdetőnek csak akkor kell fizetnie, ha valaki a hirdetésre kattint. Pl. ilyen a Google Adwords,

7. Webanalitikai eszközök

A Google Analytics az egyik legelterjedtebb webanalitikai eszköz. Segítségével nagyon sok olyan információhoz juthatunk, ami segít  honlappal kapcsolatos marketing feladataink megtervezésében  és marketing stratégiánk kialakításában.

8. Facebook, Social marketing

Egy jól megtervezett Facebook oldal kiváló eszköz lehet a cégünkkel kapcsolatban álló partnereinkkel, ügyfeleinkkel, vagy cégünk, termékei iránt érdeklődő emberekkel való kapcsolattartásra, új ügyfelek szerzésére.

9. Vírusmarketing

Célja, hogy nagyon rövid idő alatt nagyon sok személyhez jusson el az általunk fontosnak tartott információ, mégpedig oly módon, hogy az emberek egymásnak adják át az információt. Hasonlóan egy influenza vírushoz, ahol a vírus hordozói másokat megfertőzve, azokat is hordozóvá teszik.