Ugrás a tartalomra

A kevesebb néha több az online marketingben

A kevesebb néha több az online marketingben

A közösségi média és a digitális eszközök megjelenése forradalmasította az online marketinget. A szakembereknek így lehetőségük nyílik bárhol és bármikor utolérni a potenciális ügyfeleket.

Az utóbbi években azonban a számos csatorna és a rengeteg digitális eszköz, amelyek ontják magukból a különböző hirdetéseket, olyannyira megszokottá váltak, hogy már nem keltik fel a felhasználók figyelmét. Naponta akár több száz reklámmal, hirdetéssel találkozhatunk az okostelefonon, a laptopon, a táblagépen és a televízióban is. Így csak a nagyon különleges, egyedi reklámok képesek átlépni a felhasználók ingerküszöbét és felkelteni a figyelmüket.

A kutatások is kimutatták, hogy az online hirdetések 60%-a nem éri el a célját, hiszen nem generál új vásárlót a webáruházak és a szolgáltatók számára. Ezért ez fölöslegesen kidobott pénz. A mennyiség helyett tehát érdemesebb inkább a minőségre koncentrálni.

Az egyedi, kreatív és személyre szabott online hirdetéseké a jövő. A közösségi média is segítségünkre van abban, hogy minél jobban leszűkítsük a megszólítani kívántak számát. Így csak azokhoz jut el adott hirdetés, akit valóban érdekel az adott termék vagy a szolgáltatás, amit kínálni szeretnénk.

A bevétel növekedés nem feltétlen arányos a megjelent hirdetések számával, annál inkább a minőségével. Egy jó minőségű reklámmal, amelyet csak egy szűkebb célcsoporthoz juttatunk el, nagyobb sikereket érhetünk el, mint egy gyenge minőségű, de sokakhoz eljuttatott hirdetéssel. Nem kell tehát lemondanunk az online hirdetésekről, viszont jelentősen újra kell gondolni a koncepciót!