Ugrás a tartalomra

Hagyományos vagy online kereskedelem?

Hagyományos vagy online kereskedelem?

Az online kereskedelem töretlen élénkülése ellenére mindössze a hazai kkv-k 16%-a rendelkezik webáruházzal, pedig az online értékesítési csatorna bevezetése révén akár meg is sokszorozódhat a vállalat bevétele – derül ki a rEVOLUTION Software saját, nagymintás kutatásából.

Miközben a hagyományos kereskedelemi csatornák a gazdasági válság kezdete óta hanyatlanak vagy stagnálnak, az elektronikus kereskedelem népszerűsége töretlen. A hazai kkv-k ugyanakkor nem igazán érzik még a webes kereskedelem ízét, derül ki a rEVOLUTION Software közel 700 mikro- és kisvállalatot megszólaltató kutatásából.

A kutatás eredményei alapján mindössze a hazai kkv-k 16%-a üzemeltet webáruházat, és további 36% gondolkodott már az online vásárlási felület létrehozásán. Az online értékesítési felülettel nem rendelkezők 79%-a az iparág, illetve terméke jellegével, 9%-a a webáruház magas beüzemelési költségeivel, 6%-a pedig ügyfelei vonakodásával indokolta az online árusítástól való távolmaradást.

Pedig a webshop bevezetésével a cégek 17%-a megsokszorozta bevételét. Ezekben az esetekben a webes értékesítés átvette az uralmat az offline értékesítési csatorna felett. A cégek 11%-a 4 vagy annál is több webáruházat üzemeltet, náluk az online eladások minimum a forgalom háromnegyedét teszik ki. A webbolttal rendelkező kisvállalatok harmada számára azonban az online csatorna még mindig csak kiegészítő szerepet tölt be, és forgalmuk zömét a hagyományos csatornákon keresztül bonyolítják. [HardwareOC]