Ahogy domain név, a weboldal címe, a logó is meghatározó eleme webshopunknak. A logónak közvetítenie kell a vállalat üzenetét, legyen kifejező, mutassa meg kik vagyunk, mit nyújtunk vásárlóinknak. A logónak a nevünk nélkül, önmagában is működnie kell.
Az alábbi kritériumokat ajánlatos figyelembe venni a webáruházunk logójának készítésekor:
- Egyszerűnek kell lennie, mert az egyszerűbb logók sokkal jobban megragadnak webáruházunk látogatóinak emlékezetében, de ahhoz hogy ne tűnjön el a tömegben, valami egyedi jellegzetességgel is rendelkeznie kell.
- Azonban semmiképpen ne legyen túl elvont és túl egyszerű se, mert esetleg fontos értékeket is elveszít.
- Első pillantásra érthető és értelmezhető legyen.
- A jó logó egyszerű színeket, éles kontúrokat tiszta, határozott vonalakat használ.
- Kevés színt használjunk, mert logónknak fekete, fehér színekben is meg kell állnia a helyét.
- Fontos, hogy nem csak a webshopunkban, bannereken de szórólapon, plakáton, bélyegzőn vagy akár pólón, bögrén is használható legyen tehát hogy a logót bárhol, bármilyen helyzetben alkalmazni lehessen, de ez csak akkor érhető el, ha a logó vektorgrafikus formában is a rendelkezésünkre áll.
- Lehetőleg egyfajta betűtípust alkalmazzunk.
- Nagyon fontos a jól megválasztott betűtípus – ne legyen túl hétköznapi, de túl elvont se, fontos a megfelelő méret és a betűk közötti távolság is.
- A betűtípus harmonizáljon a logó képanyagával.
- Nem szerencsés különleges effektusokat – domborítást, árnyékokat – használni.
- A színekkel is óvatosan kell bánni, színvilágában jó, ha harmonizál webáruházunk design-jával.
- A leggyakoribb hiba, amikor csak a cég monogramja a logó, hacsak nem kapcsolódik hozzá valami eredeti ötlet, ami kifejezi a vállalkozás céljait is.
- Nem szerencsés a vállalkozás nevének mozaikszavakká rövidítése sem, csak akkor érdemes ezt használni, ha a vállalat már régóta jelen van a piacon és már ebben a formájában is ismert.
- Ezen kívül kerüljük a képi kliséket, amivel tele van a Net
- Ha egy tartós, sokáig használt logót szeretnénk, figyeljünk arra, hogy a kész logó évek múlva se tűnjön elavultnak. Persze megvan a lehetőség, hogy frissítsük időnként, de ennek marketing vonzatai is lesznek, mert az új logónkat be kell vezetni.
- Ha elkészült a logó próbáljuk szemügyre venni azt egy kívülálló szemével, illetve kérjük ki ismerőseink vagy akár ismeretleneknek véleményét (pl. Facebook), ha a válasz pozitv és a logónk megfelel a fenti kritériumoknak is megfelel, elégedettek lehetünk webáruházunk logójával.