Gyakran találkozunk manapság az ún. konverzió fogalmával. Miután a honlapunkra látogatók száma tulajdonképpen nem igazán mutatja meg a számunkra, hogy üzleti szempontból mennyire eredményes a webáruházunk, érdemes más szempontokat illetve más mérőszámokat választani. Természetesen célszerű olyanokat, amik forintban is mérhetőek akár azonnal, akár a későbbiekben.
Egy webáruház esetében ezek elsősorban természetesen a realizálódott megrendelések illetve a vásárlások mennyisége, de ebbe a körbe tartozik, ha nem is hoz azonnali hasznot, pl.:
- az ajánlatkérés
- a regisztrálás
- a feliratkozás hírlevélre
- egy konkrét oldal megtekintése a honlapon (pl. kapcsolatfelvétel).
mert bennük rejlik egy későbbi vásárlás lehetősége.
Azokat nevezzük ún. konverziós eseményeknek, amelyek tulajdonképpen konkrét vagy akár komoly érdeklődést jeleznek termékeink ill. szolgáltatásaink iránt a honlapunra látogatók részéről.
Egy honlapon akár többféle konverzióról is beszélhetünk és a honlap típusától függően más és más jelenthet konverziót.
Az online marketing egyik fontos eleme kell, hogy legyen a konverziós célok meghatározása.
Ha valaki az adatbázis építést tűzi ki célul, annak a hírlevél feliratkozók gyűjtésére kell koncentrálnia és pl. egy AdWords kampány esetén, a kampánynak is egyértelműen a hírlevélre feliratkozók gyűjtését kell célul kitűznie.
Ha az azonnali értékesítés a célunk, akkor a kampánynak elsősorban a vásárlási „helyzetben” lévőket kell megcéloznia. Egyik kampánynak sem lehet a célja pusztán a látogatottság növelés. És az is lehet, hogy egy másik kampány eszköz a célravezetőbb.
Tehát mielőtt nagyobb összeget költenénk valamilyen reklámkampányra, feltétlenül vizsgáljuk meg, eredményez-e számunkra annyi konverziós eseményt, hogy megérje a befektetést.