Ugrás a tartalomra

Hogyan érj el konverziót a webáruház vásárlói érzéseire hatva

Hogyan érj el konverziót a webáruház vásárlói érzéseire hatva

A modern marketing egyik nagyon jól működő módszere, amikor a vásárlók érzéseire hatsz, és ezáltal érsz el konverziót. Ennek egyik speciális ága a kimaradásból való félelem felhasználása, ennél az emberek attól tartanak, hogy kimaradnak egy jó vételből, és ezzel lehet őket a vásárlás irányába terelni.
Természetesen ez a módszer nagyon sok visszaélésre is lehetőséget adhat, de ha te hosszabb ideig a webáruházad működtetéséből szeretnél élni, akkor egyáltalán nem ajánlott átverésekkel foglalkoznod. Annál inkább érdemes becsületes módon hatnod a vásárlók érzéseire, hiszen ez növeli a konverziód és hosszú távon is sikeressé teheti a vállalkozásod.


Visszaszámláló felhasználása


Ha korlátozott ideig elérhető akciót hirdetsz, akkor érdemes elhelyezni egy jól látható visszaszámlálót minden kapcsolódó felületen. Az egész webshopodat érintő kampánynál a boltod főoldalára és a termékek oldalára, csak bizonyos termékeket érintő akcióknál pedig az adott aloldalakra kell kitenned ezt a cselekvésre ösztönző elemet.
A segítségével megmutathatod, hogy még mennyi időn át érhető el kedvezményesebb áron az adott tétel, és ezzel is vásárlásra buzdíthatod a látogatód. A technológia akkor működik jól, ha az oldalt felkereső személy megvenné a terméket, de valamiért még habozik, a visszaszámlálással pedig kvázi előhozhatod belőle a döntést.
Arra ügyelned kell, hogy ne használj hamis visszaszámlálókat, és tényleg csak akkor élj ezzel a technikával, ha nem akarod becsapni a vásárlód. Ennek ugyanis hamar híre mehet, és virálissá válva, lerombolhatja a webáruházad hírnevét. Arról nem is beszélve, hogy a különféle fogyasztóvédelmi szervezetek már Magyarországon is figyelik az álakciókat, hatalmas méretű bírságot osztogatva a vásárlók megtévesztéséért.

webáruház


Készletinformáció felhasználása


A készletinformáció felhasználása hasonló a visszaszámlálóhoz, csak ez esetben a készleten lévő termékek számáról adsz infót a látogatódnak. Ha ez kevés, akkor figyelemfelhívással lehet kombinálni, például szólhatsz, hogy siessen az érdeklődő, mert már csak X darab termék van a raktáron. Az X persze minden esetben egy konkrét szám kell, hogy legyen.
Egyes webshopok azt is kiírják, hogy az elmúlt 5 percben, fél órában, 1 órában stb. hányan vásárolták meg a megtekintett tételt, így még inkább cselekvésre ösztönzik a terméket éppen megtekintő embert.
Ezt esetben is ügyelned kell, hogy mindig valós készletinformációkat ossz meg a vásárlóiddal, így sem a közösségi média felhasználók bosszújától, sem fogyasztóvédelmi bírságtól nem kell tartanod.


Elhagyott kosár-értesítő felhasználása


Ha a látogatóid termékeket tesznek a kosárba, akkor azzal már jelzik, az adott tétel tényleg érdekli őket. Egyes esetekben azonban nem lesz vásárlás a dologból, ezer és egy oka lehet, hogy miért. Ha energiát fektetsz be abba, hogy kiderítsd, miért szakadt meg a vásárlások folyamata, javíthatsz a hiányosságokon, és több vásárlód lehet.
De az elhagyott kosarak felhasználhatók a vásárlók érzelmeire ható üzenetek megjelenítésére is! Ha a vásárlódnak megvan az email címe, akkor küldj neki levelet a félbehagyott vásárlásra történő figyelmeztetéssel, melyet kiválóan kombinálhatsz a fentiekben bemutatott módszerekkel.
Például, leírhatod, hogy az általa kosárba rakott termék már csak X ideig érhető el a korábbi áron, vagy már csak X darab van belőle készleten. Ha jól írod meg a szöveget, nyomást helyezhetsz a címzettre a termék megvásárlására, az ütős email tárgy pedig arról gondoskodhat, hogy biztosan megnyissák a levelet.
Ez esetben is ügyelj arra, hogy ne ess át a ló túloldalára, ne legyél személyeskedő, és ne próbálj hamis érveket felhasználni. Ha ezeket betartod, a korábban elveszettnek hitt érdeklődők jó részéből mégis vásárló lesz.