Ugrás a tartalomra

Így növeld webáruházad bevételét képek, fotók megfelelő használatával

webáruház fotók

A webshopokban történő vásárlás szinte minden esetben nagy mértékben támaszkodik a termék fotókra. Az online térben nincs lehetőséged kézbe venni, megtapogatni, felpróbálni, megszagolni a terméket, a száraz leíráson kívül szinte teljes mértékben csak a fotókra támaszkodhatsz. Ez a tényt a nemzetközi kutatások is alátámasztják, amelyek szerint online vásárlásaink során több, mint 90%-ban a termék vizuális megjelenésére támaszkodunk, semmint az egyéb információkra.
Ezekből a tényekből következik, hogy ha a termék fotók kicsik, rossz minőségűek, nem nagyíthatók, akkor a látogató elbizonytalanodik, nem kapja meg a kellő mennyiségű információt a döntéséhez és tovább áll, keres egy másik webshopot.
Alábbi cikkünkben összeállítottuk a legfontosabb javaslatokat a professzionális termék fotókkal kapcsolatosan. Íme a lista:

Webshop fotóid legyenek kiváló minőségűek

Próbáltál már egy olyan terméket vásárolni, amelyet fel szerettél volna nagyítani, de nem volt a képnek nagy változata? Vagy ami még idegesítőbb, hogy a nagy méret valójában egy ugyanakkora képet tölt be, mint amekkora a korábbi kis méret volt. Ezek a dolgok olyan frusztrálólag hatnak a látogatókra, hogy nagy valószínűséggel előbb-utóbb elkattintanak és nem ott fognak vásárolni.
Az ilyen problémák megelőzésére a legegyszerűbb módszer, ha minden termékből valóban nagy méretű, jó minőségű fotó van feltöltve a webshopba. A nagy kép fájlméreténél fogva lassabban töltődik be elvileg, de most már számos olyan tömörítési eljárás van, amellyel a fájlméret kordában tartható.

webaruhaz_profi_foto2.jpg
Termék fotóid legyenek megjelenésükben konzisztensek

Ez a rész nem egy termék képről szól, hanem az összes képről a webshopban. Az igazán professzionális hatás elérése érdekében célszerű minden terméket azonos szögből, azonos beállítás és megvilágítás mellett lefotózni. 
Ezzel nem csak maga a webshop lesz egységes megjelenésű – gondolj csak azokra a termék kínálatokra, ahol vegyesen vannak egymás mellett kicsi és nagy, sötét és világos fotók -, hanem a látogató már a lista oldalakon képes lesz a termékeket összehasonlítani, mivel az azonos beállításoknak köszönhetően támaszkodni tud a méretbeli, színbeli különbségekre.

webaruhaz_profi_foto3.jpg
A termék fotóid készüljenek különböző beállításokból

Ezt a részt kezdhettem volna azzal is, hogy az egyes termékekről ne egy, hanem legalább 2-3 képed legyen, de ez azt gondolom magától értetődő. Viszont ahhoz, hogy a látogató minden oldalról „körül tudja járni” és meg tudja szemlélni a terméket, fontos, hogy ezek a képek különböző beállításokból készüljenek. Gondolj egy cipőre, amit egy webshopban szeretnél megvásárolni. Ha pontosan oldalról fotózzák, akkor nem sok elképzelésed lesz arról, hogy fest a cipő felülről vagy hátulról, ami ugyanakkor fontos szempont a választás során. Ezért van az, hogy ha egy élvonalbeli cipő webshopot nézel, akkor ott már evidens, hogy különböző beállítású képekkel találkozhatsz. Más iparágakban ez még nem annyira magától értetődő.
webaruhaz_profi_foto4.jpg
Mutasd be a terméket használat közben

Egy steril fehér vászon előtt lefotózott termékről valójában sok információ hiányzik, ami felmerülhet a potenciális vásárlóban. Ezek a kérdések pedig általában a valós használati körülményekkel vannak összefüggésben, amire választ adhatunk, ha a készül egy kép arról, hogy a termék hogyan fest használat közben. Mondok néhány példát: 
•    hogyan mutat a cipő egy farmeres lábon?
•    hogyan mutatnak a székek egy étkezőben?
•    mekkora a medence négy fürdőzőhöz képest?
•    hogyan néz ki a csempe egy teraszon lerakva?
•    … stb.
Legyen tehát több képed a termékről, az első készülhet egy fehér vászon előtt, hogy a gyűjtő oldalnak egységes legyen a megjelenése, a második és harmadik kép készülhet különböző beállításokból, végül legyen egy használat közben is. 
Fontos megemlítenem azt a nem mellékes szempontot, hogy a termék képeid megjelennek a Google képkeresőben is, ahol közvetlenül „versenyezni fognak” a többi webshop termék képével. Vagyis akinek több, jobb minőségű képe van, arra sokkal nagyobb eséllyel fognak kattintani, ami végül sok esetben vásárláshoz is vezet.
webaruhaz_profi_foto5.jpg
Látszódjanak a termék előnyei a fotókon

Hiába írod le akár százszor is, hogy mennyire kicsi a kamera, milyen vékony a telefon, mennyire könnyű a sátor, ha ugyanezt egy képbe fogalmazod bele, akkor mindenki számára sokkal kézzelfoghatóbb lesz. Legyen a termék mellett egy olyan referencia tárgy, amelynek méretével mindenki tisztában van és ez alapján már lesznek elképzelései az adott tárgy dimenzióit illetően. 
Egy úszómedence esetében hiába írom le, hogy 4 méter átmérőjű, ha van egy fotóm, amin négy felnőtt látható benne, akkor sokkal pontosabb elképzelésem lesz arról, hogy mekkora valójában.
Zárójelben jegyzem meg, hogy a kétes eredetű és minőségű termékek esetében sajnos a termék fotók készítése során is előszeretettel csalnak. Az előbbi példánál maradva előfordulhat, hogy 4 felnőtt képét beleszerkesztik egy akkora medencébe, amelybe két ember is nehezen fér el, úgyhogy nem árt elővigyázatosnak lenni.
webaruhaz_profi_foto7.jpg
Hass az érzelmekre

Az ugye megvan, hogy egy igazán jó romantikus filmbe kell egy kisfiú és egy kutya is. Valahogy így van ez azokkal a termék fotókkal is, amelyek az érzelmeinkre hatnak és így ösztönöznek a vásárlásra. De vajon hogyan tud az érzelmeinkre hatni egy termék fotó? A válasz nincs is olyan messze a filmes példától. Ugyanis a statisztikák alátámasztották, hogy azoknál a termékeknél, ahol egy személy is látható, megduplázódik a konverzió. Ezt még tovább lehet növelni, ha a termék fotón mosolygó személy, kisgyermek vagy cuki állat is látható. 
Egy traktort persze nehéz eladni egy kisgyermek fotójával, de szinte minden termék esetében megvannak azok faktorok, amelyek a célközönség érzelmeire hatva növelni tudják az eladásokat.

Mutasd be a terméked mozgás közben

Ezidáig csak statikus fotókról beszéltem, de az igazán profi webshopból nem maradhat ki azoknak az animációknak vagy videóknak a megjelenítése, amelyek 360 fokos nézetben vagy mozgás közben mutatják be a terméket. Ez különösen olyan termékeknél hasznos, ahol mozgókép nélkül nem lehet szemléltetni az előnyöket. Pl. egy kompakt esernyő kinyitása, egy kinyitható asztal speciális mechanizmusa, egy önmagától kibomló sátor … stb.
webaruhaz_profi_foto6.jpg
Összefoglalás

Minden termékről több, különböző beállítás mellett készített, nagy felbontású fotót készíteni nem olcsó mulatság. De ha megnézed a statisztikákat, akkor gyorsan kiszámolható, hogy a fotózásba fektetett pénz nagyon gyorsan megtérül a többlet bevételek által. Éppen ezért tehát figyelj arra, hogy …
•    Termék fotóid legyenek jó minőségűek, nagyíthatók
•    A termék gyűjtő oldalakon egységes képek legyenek
•    Mutasd be a terméket különböző beállításokból
•    Lássuk, hogyan fest a termék működés közben, használati környezetében
•    Mutasd be a termék előnyeit a képek segítségével
•    Hass az érzelmekre és így növeld a konverziót
•    Legyen animációd vagy videód a termékről működés/használat közben