Fel!

Miért érdemes webáruházat nyitni...

A hazai internetezők többsége vásárolt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást a weben keresztül.
Az online vásárlók ráadásul elégedettek is, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalataik vannak a webáruházakkal kapcsolatban – derül ki a Magyar Telekom legutóbbi, internethasználók körében végzett reprezentatív kutatásából.
A Telekom a 14 és 69 év közötti internetezők körében végzett reprezentatív felmérést. A kutatás adatai alapján a hazai netezők 62%-a vásárolt az elmúlt egy évben valamilyen terméket vagy szolgáltatást a neten keresztül. A webáruházak látogatóiról elmondható, hogy az átlagnál többen felsőfokú végzettségűek, valamint többen élnek közülük a fővárosban, és az átlagnál jobb anyagi körülmények között. A kutatásból az is kiderül, hogy az okostelefonnal rendelkezők körében magasabb az online vásárlók aránya, mint a hagyományos készülékekkel rendelkezők körében (74% vs. 54%).
Akik vásároltak már online, alapvetően jó véleménnyel vannak az online vásárlással kapcsolatban, 76%-uk állítja, hogy jó tapasztalatai vannak ilyen téren. A külföldről történő online vásárlás kevésbé jellemző, az online vásárlók közül mindössze minden ötödik rendelt más országból.
Azok, akik vásároltak egy éven belül online, leginkább könyvet, CD-t, DVD-t , ruházati terméket, játékot és sporteszközt vásároltak. Az okostelefonos online vásárlókra inkább jellemző a ruházati termékek, műszaki cikkek és mobiltelefon (és tartozék) vásárlása, mint a hagyományos készülékkel rendelkező online vásárlókra. A különböző szolgáltatások közül leginkább a pénzügyi szolgáltatások, illetve a különböző belépőjegyek online rendelése a népszerű. Az okostelefonosokra inkább az jellemző, hogy mobiltelefonjaikhoz kapcsolódó szolgáltatásokat vásárolnak interneten keresztül. Ugyanakkor a közüzemi számlák online rendezése is terjed, a Telekom kutatása szerint legalább egy közüzemi szolgáltatásért, az utóbbi egy évben, a hazai internetezők 34%-a fizetett a neten keresztül.
Online vásárlás esetén a különböző fizetési módok közül a kiszállításkor a futárnak történő fizetés a leginkább elterjedt. Az online vásárlók kb. fele fizet legalább alkalmanként online banki átutalással vagy postai utánvéttel az ilyen típusú vásárlásokkor. A legkevésbé elterjedt fizetési módozat az online internetkártyával történő fizetés. [Telekom]

© Webáruház készítés, MiniBolt rendszer, 2013. Forró drót információs telefonszám: +36-20 234 42 40

Clicky Web Analytics