A google pingvin algoritmus 2017 áprilisi frissítése sok webáruház életét megkeserítette: a találati listákban eddig előkelő helyet elfoglaló weboldalukat nem kevés hellyel hátrébb sorolta.
A Google nem titkolt szándéka az volt, hogy a mesterséges linképítést büntesse. Viszont a magyar web kis mérete miatt szinte lehetetlen csak a természetes linkgyarapodással hatékonyságot elérni. Valószínű, hogy a találati listán jó helyezést elért webáruház a linképítésnek köszönheti az előkelő helyét. A Google sokszor alig működő áruházakat előbbre sorol, mert ugye, aki linket épít az működik, de a Google ezt nem "tudhatja".
Eddig még releváns válaszok nem születtek, arra mi az igazi megoldás, hogy oldalunk visszaszerezze előkelő helyét.
Ezért érdemes megfontolni a következő Google-n kívüli megoldásokat, forrásokat:
- írjük ki a webcímet minden lehetséges felületre: számlára, reklámtáblára, szórólapra, cégesautóra, a kiküldött csomagokra
- használjuk ki a Facebook és egyéb közösségi oldalak adta lehetőségeket - nagylétszámú fórumok, klubok működnek
- egy-egy nyereményjáték is hasznos lehet
- ne feledkezzünk meg a hírlevél esetleges előnyeiről
- érdemes rendszeres akciókat indítani
- vizsgáljuk meg az árösszehasonlítók konverziós-, banneses hírdetések költségeit
Persze igyekeznünk kell, hogy visszszerezzük a Google találati listán már elért helyünket, de a jövőben jobban gondoljuk át a linképítést úgy, hogy az jóval természetesebbnek tűnjön. Kevesebb kulcsszavas anchort* használjunk, erős és lehetőség szerint a témába vágó oldalakra mutassanak a linkek. Persze ne feledkezzünk meg oldalunk tartalmának rendszeres karbantartásáról sem.
* Az "anchor text" a weboldalakra mutató linkek szövege.