Ugrás a tartalomra

Hogyan szerezz visszatérő ügyfeleket a webáruházad számára?

Hogyan szerezz visszatérő ügyfeleket a webáruházad számára?

Az új ügyfelek megszerzése nagyon fontos, de egyetlen vállalkozás sem lehet sikeres a visszatérő ügyfelek nélkül. Különösen igaz ez a webáruházak számára, ahol a kutatások alapján az ügyfélmegtartás 5%-os javulásával akár 25-50%-kal is nőhet a profit. Ráadásul, egyetlen új ügyfél megszerzése ötször többe kerül, mint megtartani egy régit.
Ebben a blogbejegyzésben olyan tippeket nézünk meg, melyek segítségével te is visszatérő ügyfeleket szerezhetsz a webshopod számára.


Ügyfélszolgálat


Az ügyfélszolgálat az egyik legfontosabb része a webshopnak, mivel a felmérések szerint az érdeklődők háromnegyedét elrettentik a negatív visszajelzések a vállalkozásról. Mivel ma már mindenki kezében ott van a mobiltelefon, csupán pillanatok műve megírni egy-egy véleményt a cégedről a Facebookon, a Google-ön vagy más közösségi felületeken.
Hogy elkerüld a negatív visszajelzéseket és inkább pozitív véleményeket szerezz, komoly munkát kell fektetned az ügyfélszolgálatodba. Az ügyfelek egyik legfontosabb elvárása az azonnali válasz. A mai, rohanó világban ez nem csoda, így viselj gondot arra, hogy a megkeresésekre a lehető leghamarabb reagálsz.

 

Köszönet


Szintén egy hatásos módszer az elköteleződés felépítésére, ha valamilyen személyes üzenetet mellékelsz a megrendelés mellé. Ez lehet egy köszönőlevél, melyben név szerint megszólítod az ügyfelet, és kézzel írod alá. Lehet egy aprócska ingyenes ajándék, mely kapcsolódik a rendeléshez, és jól esik az ügyfélnek. Ezekkel azt mutatod, hogy még a leginkább stresszes időszakokban is szánsz időt a vevőidre, akik kellemes emlékként gondolnak majd vissza erre.
A köszönet egy formája lehet a kupon is, mely a következő rendelésnél használható fel. Ezzel nem csak előnyt adsz a vásárlódnak, de gondoskodhatsz arról, hogy a következő alkalommal is nálad költse el a pénzét.


Közösségi média


Az emberek szeretik, ha megemlítik őket vagy beszélnek róluk. Vond be az ügyfeleidet a közösségi média felületeden zajló munkába, és bátorítsd őket, hogy küldjenek képeket vagy másféle tartalmakat. Az Instagramon például nagyon jól mennek a képes vagy videós tartalmak, ahol a vásárlót is betaggelheted. A Facebook pedig ideális, hogy az ügyfél által leírt tapasztalatokat vagy visszajelzést oszd meg.
Ezekkel nem csak ingyen megosztásokat érhetsz el, de a márkaneved rendkívüli módon hitelessé is válik. Mintegy mellékhatásként pedig, a bejegyzésben megemlített vásárló jó ideig elkötelezett, hűséges vevőd marad majd.

közösségi média