Ugrás a tartalomra

A webáruház tervezés/készítés alappillérei

A webáruház tervezés/készítés alappillérei

A webáruház tervezése során nagyon fontos odafigyelni arra, hogy az oldalon értékesítésre kínált áru lényegre törő leírással rendelkezzen, valamint figyelmet kell fordítani arra is, hogy a termékeken keresztül megismerjen minket a vásárló, mert ezáltal kialakul egy bizalmi kapcsolat is, mely sokat lendít az üzlet sikerességén. Tervezéskor prioritást élvez az oldal gyorsasága, ezért nem szabad túlzsúfolni a webáruházat, hanem törekedni kell a lényegre. 


A leírásnál fontos, hogy miből – hogyan készült, esetleg az elkészülési eljárás rövid bemutatása is feltüntetésre kerülhet. A leírásnak tartalmaznia kell, hogy miért érdemes pont a mi termékünket megvenni, miben tér el a másik oldalakon értékesített terméktől.
Az internet segítségével rengeteg „helyre” eljuthat a vásárló, anélkül, hogy kimozdulna a lakásból, viszont sok hasonló terméket értékesítő oldal megtalálható a neten. Ennek értelmében a terméknek ki kell tűnnie a tömegből, a megjelenés, alapanyag és leírás során egyaránt. A terméket az eladó ismeri a legjobban, tehát neki ezt a tudást át kell adni a vásárló felé. Csak így érhet el sikereket. 


A webáruház készítésnél át kell gondolnunk, hogy milyen kérdéseket tenne fel a vásárló és meg kell előzni őt ebben. Így látni fogja, hogy felkészültek vagyunk és, hogy fontos nekünk a vásárló. 

  • csere lehetőség
  • garancia
  • vásárlástól való elállási jog
  • szállítási és fizetési feltételek
  • jogi szabályzatok

Nem elég feltölteni tartalommal a webáruházat, hanem el is kell adni a terméket. Ez alapján a marketing is elengedhetetlen a tervezés során. Ha már a leírás és megjelenés tökéletes, oda kell csalogatni a látogatókat, akikből majd a vásárló közönség lesz. Ehhez szükséges online hirdetéseket feladni, melyek segítségével az is megfigyelhető, hogy mennyire keresett a termék, illetve milyen apró módosítások szükségesek, hogy a webáruházunk működjön.