Ugrás a tartalomra

A webáruházaknál előfoduló gyakori marketing hibák

A webáruházaknál előfoduló gyakori marketing hibák
  • Ha  nem konkrétan azt célcsoportot célozzuk meg, akik várhatóan a várárlóink körét fogják alkotni, ill. alkotják,  hanem mondjuk úgy általában egy nagyobb piacot, pl. kisvállakozók, kereskedők csoportját. Minél jobban fókuszálunk, és minél szűkebb piacot válaszunk, annál  nagyobb az esélyünk, hogy célba ér az üzenetünk.
     
  • Ha  nincs stratégiájánk és ezért másokat másolunk. Hiszen az ami náluk működik, az nálunk egyáltalán nem biztos, hogy működik, hiszen ők más célcsoportot céloznak, más termékkel. Egyes kampányelemeket, reklámanyagok (szórólap, hírlevél, direkt marketing üzenet) sem érdemes csak önmagukban alkalmazni, mert önállóan nem igazán működnek, vagyon nagyon kevés eredménnyel. És nem kevés pénzbe kerülnek. 
     
  • Fontos, hogy megvizsgáljuk lehetőségeinket:pl.:milyen eszközökkel tudjuk elérni a célzott piacot, mennyi pénzt tudunk szánni markeringre.
     
  • Készítsünk üzleti tervet!
     
  • Hiába van stratégiánk, ha nem használunk ki minden szóbajöhető felületet, lehetőséget Célcsoportunk valószínűleg különböző platformokon található meg. Nem mindenki facebookozik, de attól még használja a Google keresőt. Célcsoportunk nem minden tagja olvassa az online szakmai lapokat, viszont lehet, hogy előfizetője a nyomtatott változatnak.
     
  • Tisztában kell lennünk azzal, hogy marketing tevékenységünk milyen eredményeket hoz. (Különben lehet, hogy csak ablakon kidobott pénz.)
     
  • Ha a vásárlóink megérzik, hogy nekünk nem igazán fontos az üzletünk és persze Ők - a különböző platformjaink közvetítik (honlapunk, hírleveleink, vevőszolgálatunk, blogjaink, stb.) - tehát negatív a hozzáállásunk és csak a pénzre hajtunk.  Állandóan gondoznunk kell a honlapunkat, vásárlóinknak érezniük kell a jelenlétünket.
     
  • Ha úgy gondoljuk, hogy jól átgondolt marketing nélkül is el tudunk adni. Ez azonban tévedés, mert addig nem lesz forgalmunk amíg nem építjük ki  vásárlónk bizalmát és nem győzzük meg őket cégünk hitelességéről. Minél bonyolultabb terméket vagy szolgáltatást kínálunk, annál tovább fog tartani ez a folyamat.