Ugrás a tartalomra

Újra támad a Pingvin 2.0

Újra támad a Pingvin 2.0

2013. május 22-én látott napvilágot Pingvin1 algoritmus újabb változata a Pingvin 2.0. A tavalyi indulás óta már rendkívül sokszor frissítették, de ez a mostani - a Google szerint - egy még kifinomultabb eszköz a webspam elleni harcban.

A Pingvin 1 2012. április 24-én indult el azzal a céllal, hogy kiszűrjék azokat a weboldalakat, amelyek nem természetes módon próbálták megnövelni a viszontlink bázisukat, fogyelmen kívül hagyva azok minőségét.
A mostani Google Pingvin 2.0 frissítés is ezen a vonalon halad tovább. A mostani frissítés célja, hogy még inkább visszaszorítsák azokat a weboldalakat, amelyek nem megengedett eszközök segítségével próbálnak előrejutni. A frissítés az előrejelzések szerint a weboldalak 2-3%-át érintheti. Nagyjából ismertek a szempontok, mégsem lehet tudni, hogy a frissítés mennyire fogja átrendezni a jelenlegi találati listákat.
Meg kell barátkoznunk a gondolattal, hogy mostantól kevésbé számít a weboldalra mutató hivatkozások mennyisége, és sokkal inkább fontos, azoknak a minősége.
Tehát érdemes néhány szempontot figyelembe venni a jövőben:

  • Kerüljük a gyakran használt azonos anchor szövegeket,- anchor szöveg: az a tartalom, amelyen a ránk mutató hivatkozást elhelyezi egy másik weboldal, ami tulajdonképpen egy kattintható link - ugyanis a Google szerint nem elképzelhető, hogy mondjuk 250 ember ugyanazzal a szöveggel hivatkozna egy webáruház ugyanazon aloldalára. Törekedjünk minél változatosabb szövegek használatára, néhány alkalommal még a "kattints ide", "tovább", "részletek" típusú anchor szövegektet is használhatjuk. Ezek ugyan fő kulcsszavainkat nem tartalmazzák, de a természetesség látszatát képesek kelteni.
  • A hivatkozó aloldalakon ne vigyük túlzásba a kifelé mutató linkeket. Az olyan weboldalakat, amelyek 20-30-nál több, vagy akár több száz hivatkozást is elhelyeznek egyetlen aloldalon a Google negatívan ítéli meg. Így az ilyen oldalakról ránk mutató hivatkozások, akár negatív hatással lehetnek a mi oldalunk besorolására is. A lap.hu típusú katalógusok használatát nem feltétlenül kell hanyagolni, de az ehhez hasonló, gyengébb oldalakat kerüljük.
  • Ne helyezzünk el olyan aloldalakon a webáruházunkra mutató hivatkozásokat, amelyeknek a PageRank értéke 1-nél alacsonyabb. Általában azoknál a weboldalaknál, ahol kiemelkedő a viszontlinkek száma, azoknál magas az alacsony PR értékkel rendelkező hivatkozások száma.
  • Amennyiben linket építünk a hivatkozásokat lehetőleg már 6 hónapnál régebb óta működő weboldalakon helyezzük el többségében. Ha új weboldalakat azért hozunk létre a linkekeket szerezzünk, azt biztosan hátrasorolással fogja büntetni a Google.
  • Az azonos IP címmel rendelkező weboldalak, a Google szempontjából azt jelzik, hogy kifejezetten hivatkozások kihelyezésére hozták létre és negatívumként kezeli, ezért kerülni kell pl. azokat a katalógusokat, amelyeknek azonos IP cím alatt futnak.
  • Kerüljük az olyan hivatkozásokat, amelyek egy másik weboldalnak minden aloldalán, vagy azok nagy többségén megjelennek. Mondjuk van egy webáruházunk és mellette egy weboldalunk, ne hivatkozzunk a weboldalunk minden aloldalán a webáruházra. Sokkal hatékonyabb, ha a hivatkozást csak mondjuk a másik weboldalnak a főoldalán illetve néhány fontosabb aloldalán helyezzük el. 

Végül mindenképpen próbáljunk meg változatos linkeket szerezni pl.:

  • Ügyfeleink weboldalairól,
  • Facebook-ról, Twitterről,
  • Youtube-ra feltett videók szövegeiből
  • Írjunk szakmai oldalakra, és jelöljük meg oldalunkat forrásként,
  • Jelentessünk meg sajtóközleményt, melyben linkünk is szerepel,
  • Szóljunk hozzá szakmai blogokhoz hasznosan és a hozzászólásunkban helyezzük el linkünket,
  • Képes, linkelt bannert is cseréljünk másokkal,
  • Írjunk a weboldalunkra érdekes, hasznos cikkeket, melyekre mások szívesen hivatkozhatnak

Cikk a Pingvin 1-ről