Nem elegendő csak létrehozni a ügyfélszolgálatot, de fontos, hogy felhasználóbarát és vevőközpontú legyen. Egy ilyen rendszer már lépéselőnyt is jelenthet az egyre növekvő piacon.
- A legfontosabb feladatunk a vevőkre való odafigyelés, a kommunikáció, ezért gondosan kell kiválasztani munkatársainkat akikk szakmailag, emberileg is alkalmasak az ügyfélszolgálati feladatok ellátására.
- Tudnunk kell mik azok az információk, amikre vevőinknek szüksége lehet. A bizalmukat menyerhetjük, ill. megtarthatjuk, ha a leggyorsabban eljuttatjuk hozzájuk.
- Fontos, hogy rendszerünk könnyen kezelhető és áttekinthető legyen, mert hiába van számos hasznos tartalom oldalunkon, ha a látogatónak hosszasan kell keresgélnie az őt érdeklő információt. Valószínű elmegy a kedve a vásárlástól. Érdemes létrehozni egy top listát a legyakrabban keresett információkból.
- Nagyon fontos hogy egy kérdésre a vásárló minden kommunikációs csatornán keresztül - email, telefon, honlap - ugyanazt a választ kapja. Ne kerüljünk ellentmondásba saját magunkkal!
- Meg kell adni a vevőnek a lehetőséget, hogy értékeljen, mert ez segít javítani szolgáltatásunkon, a felesleges zavaró információkat eltávolíthatjuk vagy módosíthatjuk honlapunk hasznára.
- Fontos, ha hagyományos módon is kereskedünk kössük össze az online lehetőségekkel. Sokan csak azért nézik meg honlapunkat, hogy megkeressék üzletünk címét, elérhetőségét.
- Vevőszolgálatunk javítása érdekében érdemes figyelemmel kísérni más cégek vevőszolgálatát és a célszerű dolgokat átvenni tőlük.