Ugrás a tartalomra

A sikeres vevőszolgálat kritériumai

A sikeres vevőszolgálat kritériumai

Nem elegendő csak létrehozni a ügyfélszolgálatot, de fontos, hogy felhasználóbarát és vevőközpontú  legyen. Egy ilyen rendszer már lépéselőnyt is jelenthet az egyre növekvő piacon.

  • A legfontosabb feladatunk a vevőkre való odafigyelés, a kommunikáció, ezért gondosan kell kiválasztani munkatársainkat akikk szakmailag, emberileg is alkalmasak az ügyfélszolgálati feladatok ellátására.
  • Tudnunk kell mik azok az információk, amikre vevőinknek szüksége lehet. A bizalmukat menyerhetjük, ill. megtarthatjuk, ha a leggyorsabban eljuttatjuk hozzájuk.
  • Fontos, hogy rendszerünk könnyen kezelhető és áttekinthető legyen, mert hiába van számos hasznos tartalom oldalunkon, ha a látogatónak hosszasan kell keresgélnie az őt érdeklő információt. Valószínű elmegy a kedve a vásárlástól. Érdemes létrehozni egy top listát a legyakrabban keresett információkból.
  • Nagyon fontos hogy egy kérdésre a vásárló minden kommunikációs csatornán keresztül - email, telefon, honlap - ugyanazt a választ kapja. Ne kerüljünk ellentmondásba saját magunkkal!
  • Meg kell adni a vevőnek a lehetőséget, hogy értékeljen, mert ez segít javítani szolgáltatásunkon, a felesleges zavaró információkat eltávolíthatjuk vagy módosíthatjuk honlapunk hasznára.
  • Fontos, ha hagyományos módon is kereskedünk kössük össze az online lehetőségekkel. Sokan csak azért nézik meg honlapunkat, hogy megkeressék üzletünk címét, elérhetőségét.
  • Vevőszolgálatunk javítása érdekében érdemes figyelemmel kísérni más cégek vevőszolgálatát és a célszerű dolgokat átvenni tőlük.