A konverziós ráta - az internetes marketingben - az egy adott időszak összes látogatójára eső vásárlások vagy más általunk konverziónak tekintett műveletet végzők számának százalékos aránya. 2-3 százalékos konverziós ráta már nagyon jónak mondható.
- A termékleírást tegyük a látogató számára érdekessé, igyekezzünk minden fontos információt közölni a termékről, amennyire csak lehet, emeljük ki az előnyeit, és csak azután térjünk ki a paramétereire.
- Használjunk minőségi képeket, a termék illusztrálására, egy termékhez akár több képet is rendelhetünk. Ez a figyelem felkeltésérét is remekül szolgálja.
- Ügyeljünk a kategorizálásra, egy terméket több kategóriához is rendelhetünk, gondoljuk át vásárlóink milyen célokból kereshetik fel áruházunkat.
- Ha egy kategóriában túl sok termék van, akkor érdemes a termékeket egyéb szempontok szerint is alkategóriákba sorolni, az áttekinthetőség és választás megkönnyítése érdekében.
- Ajánlatainkat mindig pontosan fogalmazzuk meg és emeljük ki, hogy ezzel a választással mennyit takaríthat meg a vásárló akár százalékban, akár Ft-ban.
- Érdemes felhívni a figyelmet, arra hogy hány napig tart egy-egy akciónk, ill. pl. arra, hogy már csak néhány db van raktáron.
- A rendszeres vásárlók hűségét jutalmazzuk különleges árengedményekkel, kuponokkal.
- A kuponok az első vásárlásra is ösztönzően hathatnak.
- A vevő által kiválasztott vagy megrendelt termékhez ajánljunk további hozzáillő vagy kapcsolódó termékeket.
- Működtessünk hozzáértő ügyfélszolgálatot, a lehető leghosszabb nyitva tartással és ezalatt biztosítsuk a folyamatos elérhetőséget. Sok vásárlónak fontos a személyesség.
- A beérkező érdeklődő és vásárlással kapcsolatos emailekre azonnal válaszoljunk.
- Tüntessük fel egyértelműen a szállítási határidőket és tartsuk be, ha valami miatt még sem sikerül vegyük fel a kapcsolatot a vevővel.
- Adjunk lehetőséget vásárlóinknak véleményük elmondására, sok látogatót ez vásárlásra ösztönözhet.