Fel!

Mit tehetünk az oldalunk optimalizálásáért?

  • A keresőoptimalizálás elsőként egy olyan oldal létrehozása, mely megfelel a keresők (pl. google, yahoo) igényeinek. Az általunk készített oldalak ilyenek.  Ez azt jelenti, hogy az oldalt úgy kell felépíteni, hogy abban a keresők a lehető legtöbb információt meg tudják találni, és fel tudják dolgozni. Ha ez megvan, és az oldalt látják és értékelik a keresők, akkor az első lépést megtettük.
     
  • Az átgondolt domain név választás előnyösen befolyásolhatja a honlap pozícióját a keresőkben és természetesen nem mindegy, hogy a keresők mit és hogyan látnak az oldalból: leginkább azokat a kifejezéseket látják, amiket Ön címszavaknak választ.
     
  • Az oldalon lévő címszavaknak azonban arányban kell lennie az oldal méretével és tartalmával.
     
  • Ha túl sok benne a címszó, akkor ezt a kereső csalásnak minősíti, és büntetni fogja az oldalt (a keresési lista végére teszi).
     
  • Figyelni kell arra is, hogy milyen fajta tartalom van az oldalon (pl. flash animációkat nem kezel) és számít az is, hogy a képeknek milyen a nevet ad.
     
  • Amennyiben ezzel is megvagyunk, akkor jöhet a következő lépés, hiszen így még csak a lista végén, vagy közepén van az oldal. A google-ben van egy ún. PageRank, ami azt jelenti, hogy az oldal mennyire “erős”, mennyire jó, mennyire megbízható. Röviden: ez az érték minél magasabb, annál előrébb vagyunk a találati listán (persze ha csak nem büntetik az oldalt). A legnagyobb feladat ennek az értéknek a feltornászása, és főleg a megtartása.
     
  • Általában igaz, hogy minél több oldalon megtalálható az oldalunkra mutató link, annál nagyobb a PageRank érték. De nem mindegy az sem, hogy milyen oldalról mutatnak ránk:minél nagyobb annak az oldalnak a PageRank értéke, aki ránk mutat, annál jobb lesz a mi oldalunk PageRank-je is.
     
  • A Google mostanában azonban igyekszik kiszűrni azokat a site-okat, ahol  nem természetes a linkprofil pl.:
    - sok a más oldalról kapott "teljes website" link
    - sok link jön irreleváns környezetből- sok link jön újonnan létrejött, gyenge/értéktelen oldalakról
    - linkfarmokról származó linkek
    - a fő kulcsszó természetellenes használata (túlzott ismétlése)
    - a linkek főleg blog kommentekből, fórumbejegyzésekből érkenek
     
  • Előnyös lehet, ha különbözöző közösségi oldalakról is kap linket a honlap (Facebook, Twitter, Google Plus stb)
     
  • Fontos még tudni, hogy eredményt garantálni 100 százalékra nem lehet. Általában a Google első, rosszabb esetben a második oldala valószínűsíthető, de ha nem túl sűrű a kulcsszó, akkor esetenként a TOP3 is megcélozható.
     
  • Fontos még, hogy ez időt vesz igénybe: 1-2 hónapon belül nem nagyon lehet számítani eredményre, és innentől kezdve, ahogy telik az idő, úgy juthat egyre feljebb az oldal. Ez persze azt jelenti, hogy ez egy folyamatos munka számunkra. Folyamatosan népszerűsíteni kell az oldalt, regisztrálni cégadatbázisokba, feladni hirdetéseket, stb.
© Webáruház készítés, MiniBolt rendszer, 2013. Forró drót információs telefonszám: +36-20 234 42 40

Clicky Web Analytics