Ugrás a tartalomra

Milyen kritériumokat ajánlatos figyelembe venni webáruházunk logójának készítésekor

Milyen kritériumokat ajánlatos figyelembe venni webáruházunk logójának készítésekor

Ahogy domain név, a weboldal címe, a logó is meghatározó eleme webshopunknak. A logónak közvetítenie kell a vállalat üzenetét, legyen kifejező, mutassa meg kik vagyunk, mit nyújtunk vásárlóinknak. A logónak a nevünk nélkül, önmagában is működnie kell.

Az alábbi kritériumokat ajánlatos figyelembe venni a webáruházunk logójának készítésekor:

  • Egyszerűnek kell lennie, mert az egyszerűbb logók sokkal jobban megragadnak webáruházunk látogatóinak emlékezetében, de ahhoz hogy ne tűnjön el a tömegben, valami egyedi jellegzetességgel is rendelkeznie kell.
  • Azonban semmiképpen ne legyen túl elvont és túl egyszerű se, mert esetleg fontos értékeket is elveszít.
  • Első pillantásra érthető és értelmezhető legyen.
  • A jó logó egyszerű színeket, éles kontúrokat tiszta, határozott vonalakat használ.
  • Kevés színt használjunk, mert logónknak fekete, fehér színekben is meg kell állnia a helyét.
  • Fontos, hogy nem csak a webshopunkban, bannereken de szórólapon, plakáton, bélyegzőn vagy akár pólón, bögrén is használható legyen tehát hogy a logót bárhol, bármilyen helyzetben alkalmazni lehessen, de ez csak akkor érhető el, ha a logó vektorgrafikus formában is a rendelkezésünkre áll.
  • Lehetőleg egyfajta betűtípust alkalmazzunk.
  • Nagyon fontos a jól megválasztott betűtípus – ne legyen túl hétköznapi, de túl elvont  se, fontos a megfelelő méret és a betűk közötti távolság is.
  • A betűtípus harmonizáljon a logó képanyagával.
  • Nem szerencsés különleges effektusokat – domborítást, árnyékokat – használni.
  • A színekkel is óvatosan kell bánni, színvilágában jó, ha harmonizál webáruházunk design-jával.
  • A leggyakoribb hiba, amikor csak a cég monogramja a logó, hacsak nem kapcsolódik hozzá valami eredeti ötlet, ami kifejezi a vállalkozás céljait is.
  • Nem szerencsés a vállalkozás nevének mozaikszavakká rövidítése sem, csak akkor érdemes ezt használni, ha a vállalat már régóta jelen van a piacon és már ebben a formájában is ismert.
  • Ezen kívül kerüljük a képi kliséket, amivel tele van a Net
  • Ha egy tartós, sokáig használt logót szeretnénk, figyeljünk arra, hogy a kész logó évek múlva se tűnjön elavultnak. Persze megvan a lehetőség, hogy frissítsük időnként, de ennek marketing vonzatai is lesznek, mert az új logónkat be kell vezetni.
  • Ha elkészült a logó próbáljuk szemügyre venni azt egy kívülálló szemével, illetve kérjük ki ismerőseink vagy akár ismeretleneknek véleményét (pl. Facebook), ha a válasz pozitv és a logónk megfelel a fenti kritériumoknak is megfelel, elégedettek lehetünk webáruházunk logójával.