Ugrás a tartalomra

Készíttessünk, vagy béreljünk mobilbarát webáruházat! De mit jelent ez?

Készíttessünk, vagy béreljünk mobilbarát webáruházat! De mit jelent ez?

A Google 2014 végén bevezette a „mobilbarát” címkét* azokra a weboldalakra, webáruházakra, amik megfelelnek a mobilon való megjelenés kritériumainak. De mit jelent ez? Az alábbi cikkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat.

Az Ön webáruháza már mobilbarát?

Tudta, hogy a MiniBolt legújabb webáruházai már mobilbarát megjelenéssel készülnek, extra költségek nélkül? Próbálja ki ingyen!

Felmérések szerint egyre többen használnak okostelefont, amikor online vásárolnak, illetve rákeresnek egy őket érdeklő termékre egy webáruházban. Ezért most a Google úgy döntött, hogy a mobilbarát oldalakat más algoritmus szerint kezeli. Első lépésként tavaly év végén bevezette a „mobilbarát” címkét azokra a weboldalakra, webáruházakra, amik megfelelnek a mobilon való megjelenés kritériumainak. Tehát az olyan oldalak találatai esetén, amelyek megfelelően vannak optimalizálva ezekre a felültekre, jelzi a felhasználóknak, hogy itt is jól, a kijelző méretétől függetlenül tökéletesen jelenik meg a keresett tartalom. Aki webáruház bérlésen vagy webáruház készítésen gondolkodik, mindenképpen tanácsos figyelembe venni ezt a változást, miután leendő ügyfelei egyre többen lesznek majd, akik mobilról intézik a vásárlást. Ráadásul a Google idén Áprilistól már nem csak a „mobilbarát címkével operál, de a mobilon történő keresések esetében ezeket az oldalakat előbbre sorolja a nem mobilra készült tartalmakkal szemben. (Persze ez csak a mobilon történő keresésre igaz.)

Alapvető kritériumok, amiknek meg kell felelnie egy mobilbarát weboldalnak:

  • nincs rajta flash, vagy más olyan alkalmazás, amit a mobilok nem tudnak kezelni.
  • olyan a szövegek mérete, hogy mobilon is jól olvashatók, és könnyen kezelhetők
  • a linkek, menüpontok is úgy vannak elhelyezve az oldalon, hogy érintéssel egyszerűen elérhetők.
  • a vásárlást is egyszerűen, minél kevesebb kattintás – „érintés” – árán lehessen lebonyolítani.

Webáruház bérlés esetén előbb mindenképpen érdemes meggyőződni arról, hogy leendő webáruházunk mobilbarát lesz-e, tehát a kijelző méretétől függetlenül tökéletesen jelenik meg az oldal, rugalmasan alkalmazkodik minden eszközhöz, legyen az mobil, tablet, laptop, vagy táblagép. 

* Google a mobil találati listán már megszüntette a mobil-barát címkét, mivel Google mobil találati listáján már a találatok 85%-a mobilbarát. Ez nem jelenti a mobil algoritmus eltűnését, a mobilbarát jelleg továbbra is rangsorolási tényező maradt.