A Google 2014 végén bevezette a „mobilbarát” címkét* azokra a weboldalakra, webáruházakra, amik megfelelnek a mobilon való megjelenés kritériumainak. De mit jelent ez? Az alábbi cikkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat.
Az Ön webáruháza már mobilbarát?
Felmérések szerint egyre többen használnak okostelefont, amikor online vásárolnak, illetve rákeresnek egy őket érdeklő termékre egy webáruházban. Ezért most a Google úgy döntött, hogy a mobilbarát oldalakat más algoritmus szerint kezeli. Első lépésként tavaly év végén bevezette a „mobilbarát” címkét azokra a weboldalakra, webáruházakra, amik megfelelnek a mobilon való megjelenés kritériumainak. Tehát az olyan oldalak találatai esetén, amelyek megfelelően vannak optimalizálva ezekre a felültekre, jelzi a felhasználóknak, hogy itt is jól, a kijelző méretétől függetlenül tökéletesen jelenik meg a keresett tartalom. Aki webáruház bérlésen vagy webáruház készítésen gondolkodik, mindenképpen tanácsos figyelembe venni ezt a változást, miután leendő ügyfelei egyre többen lesznek majd, akik mobilról intézik a vásárlást. Ráadásul a Google idén Áprilistól már nem csak a „mobilbarát címkével operál, de a mobilon történő keresések esetében ezeket az oldalakat előbbre sorolja a nem mobilra készült tartalmakkal szemben. (Persze ez csak a mobilon történő keresésre igaz.)
Alapvető kritériumok, amiknek meg kell felelnie egy mobilbarát weboldalnak:
- nincs rajta flash, vagy más olyan alkalmazás, amit a mobilok nem tudnak kezelni.
- olyan a szövegek mérete, hogy mobilon is jól olvashatók, és könnyen kezelhetők
- a linkek, menüpontok is úgy vannak elhelyezve az oldalon, hogy érintéssel egyszerűen elérhetők.
- a vásárlást is egyszerűen, minél kevesebb kattintás – „érintés” – árán lehessen lebonyolítani.
Webáruház bérlés esetén előbb mindenképpen érdemes meggyőződni arról, hogy leendő webáruházunk mobilbarát lesz-e, tehát a kijelző méretétől függetlenül tökéletesen jelenik meg az oldal, rugalmasan alkalmazkodik minden eszközhöz, legyen az mobil, tablet, laptop, vagy táblagép.
* Google a mobil találati listán már megszüntette a mobil-barát címkét, mivel Google mobil találati listáján már a találatok 85%-a mobilbarát. Ez nem jelenti a mobil algoritmus eltűnését, a mobilbarát jelleg továbbra is rangsorolási tényező maradt.