Ugrás a tartalomra

Ismerd meg a webáruházad vásárlóit, tudd meg mi alapján döntenek!

Ismerd meg a webáruházad vásárlóit, tudd meg mi alapján döntenek!

Talán Te is hallottad már a panaszáradatot, hogy mostanában kevés a vevő, nem akarnak vásárolni az emberek, sőt lehet, hogy saját magad is épp ettől a problémától szenvedsz. Természetesen a webáruházak kiélezett versenyében minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük az érdeklődőket. Nemrégiben készült egy felmérés 12 európai országban, többek között hazánkban is. Ahhoz, hogy egy webshop készítése, illetve annak üzemeltetése sikeres legyen ismerni kell a megcélzott közönség elvárásait, azt, hogy milyen eszközökkel tudjuk hatékonyan befolyásolni őket.

  • Először is vannak a takarékoskodó típusú vásárlók. Ezt a típust alapvetően a termék ára befolyásolja, amikor egyik vagy másik termék mellett elhatározzák magukat. A vásárlás számukra az a bizonyos szükséges rossz. A magyar vásárlók 30 százaléka ebbe a kategóriába tartozik.
  • Az másik csoportot az értékkeresők képezik. Ez a típus rendszeresen vásárol, mindezt pedig szeretettel teszi. Számukra az érték az, ami döntő, ennek alapján tervezik meg vásárlásaikat is. Az akciókkal és a különleges ajánlatokkal lehet rájuk hatni. Szerencsére a magyar vásárlók 29 százaléka ebbe a kategóriába tartozik.
  • A következő típus a gondtalan vásárlók köre. Ők kizárólag azt vásárolják meg, amire épp az adott pillanatban szükségük van. Ezen típust a problémamentes, a kényelmes vásárlás inspirálja, nem pedig a termék ára. Ha a webáruház készítés során ügyelsz a komfortosságra, akkor hatni tudsz rájuk. A magyar vásárlók 12 százaléka sorolható ebbe a kategóriába.
  • Végül pedig jöhet az igazi magyar specialitás, avagy azok a vásárlók, akik a szokások rabjai. Ők nem gyűjtenek információt, nem érdeklik őket az új termékek, sokkal inkább bevett szokásaikat követik, csak ismerős termékeket vásárolnak ismerős webshopokból