Egy Facebook oldal kiváló eszköz lehet a cégünkkel kapcsolatban álló partnereinkkel, ügyfeleinkkel, vagy cégünk, termékei iránt érdeklődő emberekkel való kapcsolattartásra, új ügyfelek szerzésére.
Sokan regisztrálnak "személyként" a Facebook-ra, cégük adataival, képeivel. Ez azért hiba, mert nem tudják alkalmazni a cégek számára kialakított eszközöket
Ma már lehetőségünk nyílik arra is, hogy a személyes profilunkat céges oldallá alakítsuk. (Ebben az esetben az addigi tartalom elvész, viszont az „ismerősök” „like”– olókká alakulnak.)
Tehát, amit fontos tudni: a Facebook profil magánszemélyek platformja, a Facebook oldal pedig cégek, vállalkozások, márkák, ismert embereknek pl. politikusok, zenekarok, színészek platformja.
Kezdeti lépések:
- Jelentkezzünk be saját email címünkkel és jelszavunkkal, majd írjuk be a keresőbe „oldal” és a megjelenő listából válasszuk ki „Új Facebook oldal létrehozása” linket.
- Ha nincs profilunk, akkor a Facebook regisztrációs oldalán, válasszuk alul az Oldal létrehozása opciót és hozzuk létre az oldalt és a profilt egyszerre, a profiloddal automatikusan adminisztrátora leszel az oldalnak
- Válasszuk ki az oldal típusát, majd nagyon ügyeljünk arra milyen címet adunk az oldalunknak, mert azt később nem tudjuk megváltoztatni.
- Válasszunk képet, amelynek 851 pixel szélesnek és 315 pixel magasnak kell lennie, ha ennél kisebb képet töltünk fel, az meg lesz nyújtva. a megfelelő méretre. Majd állítsuk be a cégünket azonosító bélyegképét.
- Kezdjünk neki a szerkesztésnek, de amíg nem akarjuk nyilvánossá tenni az oldalt, jelöljük be „Csak az adminisztrátorok láthatják” opciót
Miután létrehoztuk cégünk Facebook oldalát, megtervezve megjelenését, sokszor azt a legnehezebb kitalálni, mivel frissítsük, naponta, de legalább hetente oldalunkat. Mi az, amivel elő tudjuk segíteni és egyben ki tudjuk alakítani a cégünk és célközönsége közötti kétirányú kommunikációt. Ennek megtervezése nélkül tehát nehéz lesz tartósan és sikeresen kihasználni a Facebook adta lehetőségeket.
Kitartás és idő kell hozzá, hogy előállítsunk olyan tartalmat, amivel közönségünk érdeklődését fenn tudjuk tartani, élővé tudjuk tenni és „rajongóink” majdan ügyfeleinkké váljanak.