Fel!

12 egyszerű linképítési tipp webáruházak számára

A weboldalak közül a webáruházaknak van a legnehezebb dolguk a természetes linkgyarapodás tekintetében. Mivel a legtöbb ilyen oldal nem rendelkezik megfelelő tartalommal, így vajmi kevés az esélye, hogy a látogatók belinkeljék az oldalt. Ami még rosszabb, ha az online áruház tulajdonosa linkcserére kér fel egy másik oldalt, gyakran elutasítják a felkérést a weboldal tartalomszegény és „üzlet ízű” jellege miatt.

Az online kiskereskedők nem fektetnek kellő hangsúlyt a megfelelő tartalomra, pedig egy jó tartalom természetes link szaporulatot eredményez. Akinek van blogja, az tudja, hogy milyen gyorsan belinkelik az oldalt a látogatók egy-egy frappáns cikk, bejegyzés közzététele után. És a bloggereknek nem kell a webmestereket kérlelniük, hogy linkeljék be az oldalukat…
 

Egy webáruház linképítéséhez sok türelemre és kreativitásra van szükség.

Íme néhány olyan tipp a webshop tulajdonosok számára, amelyek révén megnő a látogatók és ezáltal a vásárlók száma:
 

Nyerő tipp: hozzon létre egy kuponoldalt!
Az emberek azonnal linkelni kezdik és megosztani, mivel úgy érzik, hogy valami rendkívüli dolgot találtak. Az oldalon meg kell jeleníteni valamennyi aktuális kupont. (Lesz egy nagyon pozitív hozadéka ennek a stratégiának: a potenciális ügyfelek úgy keresnek rá a kampányra google-ben, hogy [az Ön cége/márkaneve]+kupon/kedvezmény vagy termék neve+kupon/kedvezmény.  Ezáltal nagyon sokan az Ön webáruházában találják magukat.)

Vélemény oldal
Valószínűleg Ön is, a többi online kiskereskedőhöz hasonlóan lehetőséget biztosít a vásárlóinak a visszajelzésre, a termékek véleményezésére. A visszajelzést az ügyfelek rendszerint a webshop valamely aloldalán megjelenő mezőbe írhatják be. Ez így rendben is van, de jobban is ki lehet használni ezt a lehetőséget: hozzon létre egy külön weboldalt, ahol valamennyi visszajelzés megtalálható egy adott termékről, és linkelje be az illető terméket bemutató aloldalt. A visszajelző oldal ügyfelek által generált tartalommal fog rendelkezni, az ilyenekre pedig gyakran rákeresnek az emberek.

+ Nagyobb konverzió is elérhető ez által, mivel nagyobb bizalom épül ki a sok-sok vélemény láttán.

Exkluzív tartalom a termék oldalán
Minden webáruház tulajdonos azt szeretné, hogy az áruház termékoldalait, ahol termékleírás található, minél többen látogassák. Egy kis kreativitással ez is megvalósítható. Töltsön fel az oldalára az Ön által gyártott/forgalmazott termékekkel kapcsolatos exkluzív információkat, bemutató videókat, e-könyveket, felhasználói kézikönyvet stb. úgy, hogy azokat a termékoldalról lehessen letölteni. A letölthető anyagokon kívül termék bemutató videók is kiváló lehetőséget biztosítanak az egyedi tartalom létrehozásában.

Megosztható kívánság lista
A legtöbb webshop összeállít a látogatónak egy kívánságlistát, de az nem egy önálló oldalon jelenik meg, hanem az áruházon belül. Gyakran be is kell jelentkezni a kívánságlista megtekintéséhez. Ajánlott külön oldalon létrehozni a kívánságlistát úgy, hogy az megosztható legyen, és bátorítani a látogatókat, hogy osszák meg listájukat a közösségi oldalakon vagy blogjaikon.

Ünnepi ajándéktippek
Rendkívül széles választék áll rendelkezésre az ajándékötletek témakörben. Ugyanazt az URL-t használva, az oldal címét kell csak az éppen aktuális ünnepkörhöz igazítani (például Karácsonyi ajándékötletek 2014). Itt fel lehet sorolni a legkeresettebb termékeket, amelyek alkalmasak ajándéknak születésnapra, Valentin napra, házassági és más évfordulókra stb.

Linkszerzési tippek

Nagyon fontos a megfelelő tartalom létrehozása egy weboldalon, de éppen ennyire lényeges azt minél szélesebb körben megismertetni az emberekkel, minél több értékes linket gyűjteni.

Bloggerek felkérése a véleményezésre
A bloggerek szeretik, ha elismerik őket, ha fontosnak tartják véleményüket. Ők folyamatosan témát keresnek, hogy miről írjanak blogjukban, így bizonyára nem fogják rossz néven venni, ha kapnak egy ajánlatot a webshop marketingesétől: írjon véleményt a blogjában egy bizonyos termékről, amelyet szolgáltatásáért cserébe ingyen megkap. És természetesen nem árt, ha a cikk végén belinkeli a webshopot.

Viszonteladók listája
Keresse fel a beszállítók weboldalát, és keressen rá arra, hogy az Ön cége szerepel-e a viszonteladók listáján. Ha nem, akkor mielőtt a következő számlát kiegyenlítené, kérje meg, hogy mielőbb pótolják a mulasztást.

Sajtóközlemények
Amennyiben jól van összeállítva és megfelelő helyen jelenik meg a sajtóközlemény, akkor kiváló link szerző eszköz lehet. Lényeges, hogy olyan újdonságot, hírt közöljön, aminek kellő aktualitása van, így várhatóan országosan ismert magas Domain Authority -vel rendelkező oldalakról sikerül megjelenést kapnunk. Evenich András a kulcsszo.hu linképítője is ajánlja ezt a linképítési technikát, ami igen gazdaságos tud lenne a hatékony média megjelenések esetében.

Blog hozzászólások
Célszerű az Ön oldalának témájával megegyező blogokat keresni, és mondjuk a legjobb háromban minőségi kommenteket írni. Kezdetben linkek nélkül ajánlatos a hozzászólásokat megírni. Amennyiben hasznos információkat tartalmaznak a hozzászólások és a linkelt tartalom is, a blogger jóvá fogja hagyni a webshop belinkelését követhető ún. do-follow linkkel. Figyelem ezt a technikát csak mértékkel és csak megfelelő tartalom esetén használja, mivel csak így érhet el sikereket.

Nonprofit szervezetek támogatása
Természetesen nem linkszerzés céljából kell szponzorálni az ilyen szervezeteket, de ha amúgy is anyagi segítséget nyújt az Ön cége, akkor biztosan nem fogják visszautasítani azt a kérést, hogy jelenjen meg a webshop is a támogatók között. Mivel a nonprofit szervezetek oldalai rendkívül népszerűek, minden tekintetben értékesek az onnan jövő linkek.
Jótékonykodni a linkek nélkül is jó dolog mert pozitív energiákkal rendelkező tevékenység.

Konkurencia elemzés
A keresőrobotok figyelik azt is egy weblap esetében, hogy milyen linkhálózat veszi körül. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen oldalakról jönnek a hivatkozások egy webáruházra. Nem érdemes energiát pazarolni linkszerzésre olyan weblapokról, amelyek értéktelenek, kevesen látogatják. Tanácsos az open site explorer vagy majesticsseo.com oldalak segítségével feltérképezni a konkurens webáruházak linkhálózatát.

Ajánlatos megnézni, melyek azok a linkek, amelyek segítenek az oldal előresorolásában, és arra törekedni, hogy az Ön webáruháza is legyen belinkelve azokról az oldalakról.

Szakmai fórumok
Térképezze fel azokat a fórumokat, amelyeken a potenciális vásárlók posztolnak. Célszerű csatlakozni a fórumhoz, mivel egy bizonyos számú hasznosnak minősülő bejegyzés után már do-follow linket is helyezhet el a posztokba. Ez a link megteremti a kapcsolatot a célközönség és az áruház között, illetve egy eléggé releváns link kapcsolatot is gyűjthetünk. A blog kommenteléshez hasonlóan a mértékletesség és a hasznos tartalom linkelése ajánlott.

Megfelelő tartalom (és annak online marketing támogatásával), és minőségi linkhálózat lehet egy jó alap ahhoz, hogy egy webáruház a találati lista élén szerepelhessen. Egyéb érdekes marketing fogást a palmerwebmarketing.com olvashat.

Kulcsszo.hu linkelési Tipp-je:
Brand névvel készült horgony szöveget használjon melyet a Google természetesnek vesz és hatékonyan erősíti a weboldal pozícióját. A horgony szöveget körül vevő tartalomra megéri koncentrálni mivel ezzel kapcsolja össze a brand nevet, vagyis célszerű olyan kifejezést tartalmaznia melyet a landing page optimalizálása során használ.
További hasznos természetes linkelési módszert itt olvashat.

© Webáruház készítés, MiniBolt rendszer, 2013. Forró drót információs telefonszám: +36-20 234 42 40

Clicky Web Analytics